Browsing byAuthor김영태

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 56 to 85 of 186

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2022Text-mining analysis for location and situation-based AAC application development: Focusing on AAC user and stakeholder Living Labs박은혜; 김영태Article
2016The effect of a story intervention on the syntactic skills of children with autism spectrum disorders by using an educational humanoid robot김영태; 임동선Article
2021The Effect of Intervention Using a Gamification-Based Morphological Approach on the Writing Skills of Children with Poor Writing Skills김영태; 이영미Article
2015The Effect of Robot-Assisted Phonological Awareness Training on Invented Spelling for Children with Reading Disorders문은정Master's Thesis
2022The Effects of Reading Fluency Intervention via Tele-practice Parent Coaching on Parent’s Intervention Strategies and the Reading Fluency Skills of Children with Cochlear Implants김영태; 이영미Article
2016The Effects of Robot- and Computer- based Intervention on Learning Action Word Symbols of AAC for Children with Autism Spectrum Disorders.최은정Master's Thesis
2020The Efficacy of Telepractice Intervention for Children & Adolescents with Speech, Language & Hearing Impairments: a Meta-Analysis김영태; 심현섭; 성지은Article
2015The Performance of Korean children with intellectual disabilities on dynamic aac technologies with different language organizations김영태Article
2019The role of reading automaticity and prosody in reading comprehension of elementary students in grades 2-4 [초등학교 2-4학년 아동의 읽기 자동성 및 운율성과 읽기이해 관계]김영태Article
2018Validity and reliability of korean meta-pragmatic language assessment for children김영태Article
2020Validity and sensitivity · specificity of quick assessment of childhood reading & writing김영태Article
2014Vocabulary characteristics of children with high and low functioning autism and intellectual disabilities김영태Article
2012가정환경에서의 Tablet PC를 이용한 AAC 중재가 비구어 중도 자폐범주성장애학생의 의사소통 양상에 미치는 영향한선경Master's Thesis
2021게이미피케이션 기반의 쓰기훈련 앱을 활용한 형태지식 및 음운규칙 중재가 쓰기부진 아동의 자소-음소 불일치 어절쓰기에 미치는 영향김효희Master's Thesis
2018게이미피케이션(Gamification) 기반의 읽기 훈련 애플리케이션을 활용한 중재가 저학년 읽기부진 아동의 단어재인 능력에 미치는 효과장예영Master's Thesis
2016고기능 자폐 아동과 일반아동의 대화상대자 및 대화기능에 따른 완곡한 표현 특성비교차윤희Master's Thesis
2016고기능 자폐 아동의 SNS 대화 맥락에서 유생성에 따른 이모티콘 정서 표현 능력 및 선호도 분석이수현Master's Thesis
2018고기능 자폐 아동의 점화유형에 따른 이야기 다시 말하기 수행능력김태은Master's Thesis
2016고기능 자폐 아동의 표정단서 유무에 따른 간접화행 이해황현주Master's Thesis
2015고기능 자폐 아동의 화용적 운율 여부에 따른 아이러니 이해김지원Master's Thesis
2023고기능 자폐범주성장애 아동의 텍스트 추론 능력과 읽기이해 능력 간의 관계임지민Master's Thesis
2009고기능 자폐아동의 간접적인 요구 및 거절에 대한 이해 능력이지희Master's Thesis
2017고기능자폐 아동과 언어발달지체 아동의 이야기 정보 전달 능력 및 의미와 화용 오류 특성 비교김소망Master's Thesis
2015그룹 언어치료를 통한 상황이야기 중재가 자폐범주성장애 학령기 아동의 기본정서어휘 이해력에 미치는 영향이희용Master's Thesis
2009그룹홈 거주 지적장애성인의 핵심어휘 및 부수어휘 분석을 통한 의미적 언어사용 연구박혜연Master's Thesis
2010낱말 친숙도 및 음운규칙 적용 유무에 따른 학령기 읽기장애 아동의 받침철자 인식 및 쓰기 특성최윤정Master's Thesis
2013다문화가정 아동의 표현어휘발달 관련 변인에 대한 종단연구김정은Master's Thesis
2004‘다시말하기’를 통해 본 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해 및 산출 특성윤혜련Doctoral Thesis
2020다중언어적 평가요소에 따른 5~7세 말소리장애 아동의 철자쓰기 발달 특성 연구강진경Doctoral Thesis
2004단순언어장애 아동의 읽기재인과 읽기이해 관련 특성 변인 탐색김화수Doctoral Thesis

BROWSE