View : 54 Download: 0

Success Factors of Collaborative Partnerships between Non-Governmental Organizations and Businesses

Title
Success Factors of Collaborative Partnerships between Non-Governmental Organizations and Businesses
Authors
Aparicio Baquen, Laura Carolina
Issue Date
2024
Department/Major
국제대학원 국제학과
Keywords
Partnerships
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Hannah Jun
Abstract
Alliances between NGOs and businesses have been increasing over the last two decades (Gray and Purdy 2018) and practitioners in both sectors expect this trend to continue (C&E firm 2023). Although many scholars have analyzed outcomes of these alliances, few have focused on the success factors that lead to these outcomes or linkages to different types of value creation. This thesis addresses this gap in the literature by studying the factors that contribute to the success of NGO-business alliances in the context of the value creation process. This thesis employed a systematic literature review (SLR). The first part of the analysis centered on a technical bibliometric analysis using Bibliometrix-R in R programming language. This approach helped uncover trends in the literature and identify critical success factors. The second part consisted of an in-depth thematic analysis of key factors by adapting the Collaborative Value Creation (CVC) framework developed by Austin and Seitanidi (2014). This approach elucidated: (1) possible links between the success factors; and (2) their evolution depending on the status of the partnerships and the type of value created. Key findings suggest that there are five success factors in NGO-business alliances: (1) shared goals; (2) trust; (3) transparency; (4) leadership; and (5) stakeholder engagement. Based on this thesis’ findings, sharing a clear objective might help increase the individual value of allies. However, allies can have a greater impact on social and environmental outcomes if they are more transparent about their intentions and if they integrate key stakeholders in the process. Moreover, the type of leadership can impact the outcomes differently. Leadership open to contingencies can lead to social outcomes, while ones more focused on deadlines can lead to an increase in the individual value of organizations. Lastly, trust was found to be at the center of value creation as it can influence managerial behavior and serve to connect the success factors.;비정부기구(NGO)와 기업 간의 제휴은 지난 20년 동안 증가해 왔으며 (Gray and Purdy 2018), 각 분야의 실무자들은 이러한 추세가 계속될 것으로 기대하고 있다 (C&E firm 2023). 이러한 제휴의 결과를 학문적으로 분석해 왔지만, 성공 요인이나 다양한 가치 창출 유형과의 연계성에 집중한 연구는 드문 상황이다. 본 논문에서 NGO-기업 제휴가 가치 창출 과정에서 성공하는 요인을 연구하여 문헌의 이러한 공백을 채우고자 한다. 본 논문은 systematic literature review (SLR)를 사용하였다. 분석의 첫 번째 부분은 R 프로그래밍 언어의 Bibliometrix-R을 사용한 기술적 서지 분석에 중점을 두었다. 이 접근법은 문헌의 동향을 밝히고 중요한 성공 요인을 식별하는 데 도움이 되었다. 두 번째 부분은 Austin과 Seitanidi(2014)가 개발한 Collaborative Value Creation(CVC) 프레임워크를 적용하여 주요 요인에 대한 심층 주제 분석으로 구성되었다. 이 접근법은 (1) 성공 요인 간의 가능한 연계성; (2) 제휴의 상태와 창출된 가치 유형에 따라 그 진화를 설명하였다. 주요 연구 결과에 따르면 NGO-기업 제휴에서 다섯 가지 성공 요인이 제시되었다: (1) 공유 목표; (2) 신뢰; (3) 투명성; (4) 리더십; (5) 이해관계자의 참여. 이 논문의 연구 결과를 바탕으로, 명확한 목표를 공유하는 것이 동맹의 개별 가치를 높이는 데 도움이 될 수 있다. 그러나 동맹이 그들의 의도를 더 투명하게 하고 핵심 이해관계자를 과정에 통합하면 사회적 및 환경적 결과에 더 큰 영향을 미칠 수 있다. 또한, 리더십의 유형이 결과에 다르게 영향을 미칠 수 있다. 상황에 유연한 리더십은 사회적 결과를 초래할 수 있는 반면, 마감일에 집중하는 리더십은 조직의 개별 가치를 증가시킬 수 있다. 마지막으로, 신뢰는 관리자의 행동에 영향을 미치고 성공 요인을 연결하는 데 중요한 역할을 하기 때문에 가치 창출의 중심에 있는 것으로 나타났다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE