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시뮬레이션을 이용한 중소형 레스토랑 대기시간 분석

Title
시뮬레이션을 이용한 중소형 레스토랑 대기시간 분석
Authors
WEI, YAJIE
Issue Date
2023
Department/Major
대학원 경영학과
Keywords
레스토랑, 시뮬레이션, 대기시간
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
곽진경
Abstract
본 연구의 목적은 식당 고객의 대기 시간을 줄이는 것이다. 중소 레스토랑에서 식사하는 동안 고객이 너무 오래 기다리면 고객 손실이 발생할 수 있으며, 고객의 대기 시간을 줄이는 방법은 식당 운영자가 직면해야 하는 주요 문제이다. 본 논문에서는 ARENA 시뮬레이션 소프트웨어를 이용하여 X 중국 식당 식사 시뮬레이션 모델을 구축하였으며, 시뮬레이션 결과 요리사의 Scheduled Utilization은 0.9, 요리 대기 시간은 약 20분, 고객이 식탁을 기다리는 시간은 20분을 초과하여 X 중국 식당의 식사 문제가 여전히 개선되어야 함을 나타난다. (1) ARENA 모델에서 OptQuest 최적화를 사용하여 고객의 대기 시간을 줄이기 위한 최상의 전략을 찾고 (2) 셀프 서비스 주문 기계를 추가하고 ARENA 모델에 모듈을 추가하여 구현한다. 두 가지 방법을 통해 중소 레스토랑에서 셀프 주문 기계를 직접 도입하는 것은 적합하지 않을 수 있음을 알 수 있다. 직원과 식탁의 수를 조정하면 고객의 대기 시간을 크게 줄이고 레스토랑의 효율성을 향상시킬 수 있다.;The purpose of this study is to reduce the waiting time of restaurant customers. If customers wait too long while eating in small and medium-sized restaurants, customer losses can occur, and how to reduce customers' waiting times is a major problem that restaurant operators must face. In this paper, an X-Chinese restaurant meal simulation model was built using ARENA simulation software, and the simulation shows that the chef's scheduled utilization is 0.9, the cooking waiting time is about 20 minutes, and the customer's waiting time for the table is more than 20 minutes. (1) Using OptQuest optimization in the ARENA model, we find the best strategy for reducing customer latency and (2) implement it by adding a self-service ordering machine and adding modules to the ARENA model. Two methods show that introducing self-order machines directly in small and medium-sized restaurants may not be suitable. Adjusting the number of staff and tables can significantly reduce customer waiting times and improve restaurant efficiency.
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일반대학원 > 경영학과 > Theses_Master
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