Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 류정연 | - |
dc.contributor.author | 김주연 | - |
dc.creator | 김주연 | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-23T16:31:09Z | - |
dc.date.available | 2023-08-23T16:31:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.other | OAK-000000205149 | - |
dc.identifier.uri | https://dcollection.ewha.ac.kr/common/orgView/000000205149 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/265595 | - |
dc.description.abstract | 본 논문은 박경훈 작곡가의 “해금 독주곡 지금(至今)”을 분석 및 연구한 것이다.‘지금(至今)’은 총 211마디의 단악장이며 Theme와 열두 개의 변주로 이루어진 변주곡 형식이다. 작품에 표기된 구분에 따라 13개의 단락으로 나누어 분석하였다. 각 단락의 선율, 리듬, 연주법의 변주 형태를 살펴본다.;This paper analyzes and researches Haegeum Solo “Now” by composer Park Kyung-hoon.“Now” is a single movement with a total of 211 bars and is in the form of a variation consisting of a theme and twelve variations. I analyzed it by dividing it into 13 sections according to the divisions indicated in the work. The results of the analysis of the melodic, rhythmic, and performance variations of each section are as follows. | - |
dc.description.tableofcontents | Ⅰ. 서론 1 A. 문제제기 및 연구목적 1 B. 연구범위 및 연구방법 5 Ⅱ. 본론 6 A. 박경훈의 음악적 배경 및 작품경향 6 B. '지금(至今) '의 작품 개요 9 1. 작품해설 9 2. 악곡구조 10 C. 각 단락의 선율 및 연주법 분석 12 1. Theme 12 2. Var.1 16 3. Var.2 20 4. Var.3 24 5. Var.4 28 6. Var.5 31 7. Var.6 33 8. Var.7 34 9. Var.8 36 10. Var.9 38 11. Var.10 40 12. Var.11 42 13. Var.12 45 Ⅲ. 결론 50 참고문헌 53 부록 56 ABSTRACT 65 | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format.extent | 1735386 bytes | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 이화여자대학교 대학원 | - |
dc.subject.ddc | 700 | - |
dc.title | 박경훈 작곡 “해금독주곡 <지금(至今)>” 분석 연구 | - |
dc.type | Master's Thesis | - |
dc.title.translated | A study and analysis of ‘Now’ for Haegeum Solo, composed by Kyoung Hoon Park | - |
dc.creator.othername | Kim, Joo Youn | - |
dc.format.page | vi, 67 p. | - |
dc.identifier.thesisdegree | Master | - |
dc.identifier.major | 대학원 음악학부 | - |
dc.date.awarded | 2023. 8 | - |