View : 533 Download: 0

Decentralized Development Cooperation as an Alternative for Local and Regional Governments to Achieve a Sustainable Development

Title
Decentralized Development Cooperation as an Alternative for Local and Regional Governments to Achieve a Sustainable Development
Authors
Brige Ellery, Amanda
Issue Date
2021
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Jennifer Sejin Oh
Abstract
In the present research, the potential of Decentralized Development Cooperation (DDC) was explored through the case of Brazil’s local and regional governments (LRGs). This relatively new form of Development Cooperation and Paradiplomacy tool first received its name in 1989. Without a clear definition, DDC has only been closely analyzed by a few pioneering scholars since the 1990s. For example, how the implementation of aid projects and programs at the grassroots level can facilitate the achievement of the Sustainable Development Goals was investigated by the OECD recently in 2018. Nevertheless, as of now, little is known about the contribution of decentralized cooperation to the sustainable development of LRGs located in developing countries with expressive regional discrepancies. In federative systems like Brazil’s, local authorities are expected to enjoy a somewhat good level of autonomy to practice international relations or ‘federative foreign policy’. That is a sine qua non condition for decentralized cooperation to be practicable. Additionally, the reality found in some of the country’s ‘macroregions’, which is lower economic and social development, makes up another prerequisite for DDC to produce dramatic results. Having said that, what is being argued in the present research is that decentralized development cooperation has helped, and may continue to help, foster the sustainable development of the northeast of Brazil whenever local authorities could, during the establishment of international partnerships, lead their own best practices sharing process and design public policies suitable for the local budget as well as to the national jurisdiction. ;본 연구는 브라질 지방정부의 사례를 통해 분산형 개발협력(Decentralized Development Cooperation)의 잠재력을 탐구하고자 했다. 분산형 개발협력은 비교적 새로운 형태의 개발협력이자 양립외교(paradiplomacy)의 수단으로서 1989년에 처음으로 이름이 부여되었다. 그러나 명확하게 개념정립이 이루어진 것은 아니었고, 1990년대 이래로 몇몇 선구적인 학자들을 제외하고는 면밀하게 연구된 사례가 드물었다. 분산형 개발협력과 관련한 사례로는 최근 2018년 OECD에서 진행한 조사를 들 수 있다. 이 조사는 풀뿌리 차원의 원조 프로젝트 및 프로그램의 시행이 어떻게 지속가능 개발목표를 촉진시킬 수 있는지를 다루고 있다. 그럼에도 분산형 개발협력이 지역차가 뚜렷한 개발도상국 소재 지방정부의 지속가능한 발전에 얼마나 기여했는지에 관하여는 아직도 거의 알려진 바가 없다. 브라질과 같은 연방정부 체제에서는 지방 당국이 국제 교류나 '연방 대외 정책'에 있어서 꽤 높은 수준의 자율성을 가지는 것으로 여겨진다. 이는 분산형 협력이 실행가능하기 위한 필수적인 요소이다. 더불어 몇몇 국가에서 나타나는 경제 및 사회 발전이 낮은 거대지방(macroregion) 또한 분산형 개발협력이 극적인 결과를 가져오기 위한 전제조건을 형성한다. 본 연구는 분산형 개발협력이 브라질 북동부 지역의 지속가능한 개발에 기여해 왔음을 주장하고자 했다. 국제 파트너쉽이 구축되는 동안 지방 당국이 모범 사례 공유 과정을 주도하고 국가 관할권 및 지방예산에 적합한 공공정책을 설계할 수만 있다면, 분산형 개발협력은 앞으로도 해당 지역에 지속적인 도움을 줄 수 있으리라 기대된다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE