View : 651 Download: 0

Factors Impacting the Enrollment, Participation and Advancement of Women in STEM Higher Education Studies in Ecuador

Title
Factors Impacting the Enrollment, Participation and Advancement of Women in STEM Higher Education Studies in Ecuador
Authors
Sotomayor Moreira, Carla Catalina
Issue Date
2021
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
박혜윤
Abstract
The qualitative study examined the factors impacting the enrollment, participation, and advancement of women in STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) higher education studies in Ecuador. The necessity for the engagement of women in these fields is no longer in dispute, as it is considered a boost for development. However, gender inequalities persist worldwide. In Ecuador, even though the enrollment records for higher education and degrees have shown a majority presence of women, compared to men, females are still underrepresented in STEM fields at the educational level. An analytical framework was developed based on four factors influencing the enrollment, participation, and advancement of women in STEM studies which remain consistent in the literature: individual, familial, societal, and educational. Through the in-depth interviews of 20 female STEM students enrolled in two recognized higher education institutions in Ecuador: Escuela Superior Politécnica del Ejército (ESPE) and Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), this research sought to understand the perspectives of female university students enrolled in STEM higher education and the factors that may act as drivers and barriers for women in STEM higher education studies in Ecuador. Data from the interviews demonstrates the factors which influence women are diverse, which confirms the multifactorial nature and complexity of the phenomena. Findings reveal significant factors as motivators, such as interest and a positive attitude towards science from an early age, parental financial or emotional support and stimulation, quality of education and motivation at primary school and secondary school, and scholarships offered at the pre-graduate level. However, students have faced several barriers such as the lack of STEM equipment and resources, the persistence of social and cultural beliefs about STEM and gender during their life stages, such as the stereotype image of STEM fields as male-domainated at all levels and discrimination, including sexism and harassment, even of a sexual nature, in the academic environment at university.;과학, 기술, 공학, 수학 분야의 더 높은 교육 연구는 에콰도르의 여성들의 등록, 참가, 진행에 영향을 미치는 요소들을 검토했다. 이 분야들에서 여성들의 업무에 대한 필요성은 발전의 촉진제로 여겨지기 때문에 더이상 논쟁거리가 아니다. 그러나 성별 불평등은 전세계적으로 계속된다. 에콰도르에서는, 더 높은 교육과 학위 등록의 기록이 남성에 비해 더 많음에도, 여성들은 아직도 과학, 기술, 공학, 수학 분야에서 실제보다 낮은 수치로 나타난다. 문헌과 일치한 채로 남아있는 과학, 기술, 공학, 수학 분야의 연구에서의 여성의 등록, 참가, 발전에 영향을 주는 네가지 요소에 기초해 분석 체제가 발전된다 : 네가지 요소는 개별성, 가족성, 사회성 그리고 교육성이다. 20명의 과학,기술,공학,수학 분야의 여학생들의 면밀한 인터뷰에서, 지역의 높은 교육기관들 중 두가지 대학교에 대해 인지하고 있었다: 두 대학교는 Escuela Superior Politécnica del Ejército (ESPE) 와 Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL) 대학교이며, 이 연구는 과학,기술,공학,수학 분야의 교육을 받는 여성 대학생들의 관점과 여성들의 과학,기술,공학,수학 분야의 높은 교육의 촉진과 방어 요인들을 찾으려 하였다. 인터뷰 자료는 무엇이 여성의 다양성에 영향을 주는지를 증명하는데, 이는 현상들의 다요인성과 복잡성을 확인한다.조사 결과들은 과학에 대한 흥미와 긍정적 태도와 같은 촉진제로서 중요한 요인들을 나타내는데, 이는 어릴 때부터 부모의 경제적 혹은 정신적 지지와 자극, 학교의 수업 품질과 동기와 학부생에게 제공되는 장학금 등이 요인이 된다. 그러나, 학생들은 과학,기술,공학,수학 분야의 장비와 자원의 부족과 모든 계층간 차별, 성차별과 괴롭힘에서의 남성 영역으로서 과학,기술,공학,수학 분야에 대한 이미지 편견과 같은, 심지어 대학교 학문적 환경에서의 성적 본성에서와 같은 그들의 삶에서 과학,기술,공학,수학 분야와 성별에 관한 사회적, 문화적 믿음의 지속성과 같은 여러 장벽에 직면한다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE