View : 665 Download: 0

Program Annotation

Title
Program Annotation
Other Titles
Program Annotation : W. A. Mozart Sonata for Piano and Violin in F Major, K.376, E. H. Grieg Violin Sonata No.3 in c minor, op.45, M. Ravel, Tzigane
Authors
황우정
Issue Date
2020
Department/Major
대학원 음악학부
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
성기선
Abstract
The purpose of this study is analyzing the repertoires of my graduation recital: Sonata for Piano and Violin in F Major, k.376 by Wolfgang Amadeus Mozart, Violin Sonata no.3 in c minor, op.45 by Edvard Hagerup Grieg, and Tzigane by Maurice Ravel. W.A.Mozart is a representative composer of the classical period, and he has written many works in various musical genres from instrumental music to vocal music. Sonata for Piano and Violin in F Major, K.376, was written in Vienna in the summer of 1781. This sonata is the longest of W.A.Mozart's violin sonatas. Unlike earlier sonatas where the violin acts as an accompaniment, in this sonata the violin takes an equal role to the piano in an exchange of styles. E.H.Grieg was a renowned Norwegian composer who promoted his national identity by introducing elements of Norwegian folk music into his work. You can hear themes of Norwegian music in the rhythms and melodies of the Violin sonata no.3 in c minor, op.45. M.Ravel was a French Impressionist composer whose personality and characteristics are clear. He was influenced by the musical styles of other countries and produced several musical works. , which means gypsy, feels like gypsy music. It employs the Hungarian Rhapsody style and is noteworthy for the difficult violin technique. Beginning with a free and long solo cadenza the theme then switches between various techniques and tempos as it unfolds.;본 논문은 본인의 석사과정 졸업연주 프로그램으로 구성된 볼프강 아마데우스 모차르트(Wolfgang Amadeus Mozart, 1756-1797)의 , 에드바르드 하게루프 그리그(Edvard Hagerup Grieg, 1843-1907)의 , 모리스 라벨(Maurice Ravel, 1875-1937)의 을 중심으로 한 각 작곡가와 작품에 대한 연구이다. 모차르트는 고전시대의 대표적인 작곡가로 기악부터 성악의 다양한 음악장르에서 많은 작품을 남긴 작곡가이다. 모차르트의 은 1781년 여름, 빈에서 작곡한 곡으로 모차르트 바이올린 소나타 중에서 길이가 가장 긴 곡이며 초기 바이올린이 반주 역할을 하는 소나타와 달리 바이올린과 피아노가 동등한 역할을 하며 주고받는 스타일의 작품이다. 그리그는 노르웨이 출신의 대표적인 작곡가로 노르웨이의 춤곡, 리듬, 선율 등을 자신의 작품에 나타낸 잘 드러낸 민족주의의 음악가이다. 그리그의 은 3악장으로 구성되어 있으며 이 작품에서도 각 악장의 주제 선율이나 리듬에 노르웨이 춤곡풍의 주제를 찾을 수 있다. 라벨은 본인의 개성과 특징이 명확한 프랑스 인상주의 작곡가이며 다른 나라의 음악양식을 받아들여 여러 작품을 남긴 작곡가이다. 은 프랑스어로 집시라는 뜻으로 헝가리 집시음악의 특징을 사용하며 바이올린의 다양하고 어려운 테크닉이 돋보이는 작품이다. 처음 바이올린의 자유롭고 긴 독주 카덴차를 시작으로 주어진 주제가 변주되며 다양한 테크닉과 빠른 템포로 진행된다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
일반대학원 > 음악학부 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE