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A Study on the Impact of Wechat’s 4 Major Usages in Workplace

Title
A Study on the Impact of Wechat’s 4 Major Usages in Workplace
Authors
HAO, ZEKUN
Issue Date
2020
Department/Major
대학원 국제사무학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
황혜진
Abstract
In China Wechat has been used for a trend. People use Wechat for voice chat and video chat. With the expansion of new business, Wechat marketing gradually occupied the market. Many companies have begun to use Wechat at work. However, some studies about wechat at work has been conducted. This study explored to learn how Chinese employees use Wechat at work through in-depth interview. We need to study on the use of Wechat for work. Considering the incomplete development of Wechat and some human factors, there are still some shortcomings in using Wechat in the workplace. This present study focused on the use of Wechat for work. By studying the use of Wechat at work, this study can 1). enriches the theory of information technology use and social media use in work, 2). reduce the risk of users in the use of Wechat. Third, in the whole process of Wechat research, 3). help enterprises to find a suitable Wechat use mode for enterprises. This study aimed to investigate and analyze the motives, the pros and cons and the best way of Wechat’s 4 major usages that by Chinese employees using Wechat in Huawei company. There followings are research questions: 1. Research Question. Why do people use Wechat at this company? 2. Research Question. What are the pros and cons of using Wechat at this company? 3. Research Question. What would be the best way of using Wechat at this company? This in-depth interviews were used to analyze the 4 major usages of Wechat in Huawei. 10 Chinese employees who have 3 years of working experiences at Huawei participated the in-depth interviews. The interviews were recorded, coded. Wechat is generally used by the participants in the work to communicate with superiors and subordinates and colleagues; to obtain more customers; as well as the multi-functional convenience of Wechat. The motives of using Wechat in the workplace were categorized into three aspects: communication, convenience, and the marketing. According to the participants in the study who use Wechat, this study divides these communication methods into three types: upward communication, parallel communication, downward communication. This study divides the effects of Wechat marketing into three categories: individual gathering, interaction communication, user cognition, and divides the influence of Wechat convenience into two categories: habituation, expectancy. As a typical new mode of information communication in the era of mobile internet, Wechat has many advantages in information dissemination, and it will have great potential in the future organization. This study also has some limitations. First of all, this study only studies one company in China, and the number of research objects is not large, it is not suitable for promotion. Secondly, the participants selected in the research are all from specific departments, so there are certain limitations on the research results. Finally, this study simply analyzes the three aspects of Wechat communication marketing and convenience in work, and Wechat actually has many influences.;중국에서는 Wechat가 유행에 이용되어 왔다. 사람들은 음성채팅과 화상채팅을 위해 웨챗을 사용한다. 새로운 사업이 확대되면서 위챗 마케팅이 점차 시장을 점령했다. 많은 회사들이 직장에서 웨챗을 사용하기 시작했다. 그러나 직장에서의 웨챗에 대한 연구가 일부 실시되었다. 이 연구는 심층면접을 통해 중국 직원들이 직장에서 웨챗을 사용하는 방법을 알아냈다. 우리는 일을 위한 Wechat 사용에 대해 연구할 필요가 있다. Wechat의 불완전한 발전과 일부 인적 요인을 고려하면, 직장에서 Wechat을 사용하는 데는 여전히 약간의 단점이 있다. 본 연구는 직장에 Wechat의 사용에 초점을 맞추었다. 직장에서 Wechat의 이용에 대해 연구함으로써 본 연구는 1을 할 수 있다. 정보 기술 이용 이론과 직장에서의 소셜 미디어 이용 이론, 2)을 제정한다. Wechat의 이용에 있어서 이용자의 리스크를 줄인다. 셋째, Wechat 연구의 전 과정에서, 3) 기업이 기업에 적합한 Wechat 사용 모드를 찾을 수 있도록 지원 이번 연구는 중국 직원들이 화웨이 회사에서 웨챗을 사용하는 4대 주요 이용자의 동기와 장단점, 최선의 방법 등을 조사하고 분석하기 위한 것이었다. 다음과 같은 연구 질문이 있다. 1. 연구 질문 왜 사람들은 이 회사에서 웨챗을 사용하는가? 2. 연구 질문 이 회사의 Wechat 사용에 대한 장단점은 무엇인가? 3. 연구 질문. 이 회사에서 Wechat을 사용하는 가장 좋은 방법은 무엇인가? 이번 심층 인터뷰는 화웨이에서 wechat의 4대 주요 이용자를 분석하는 데 활용됐다. 이번 심층 인터뷰에는 화웨이에서 3년간 근무한 경험이 있는 중국인 직원 10명이 참여했다. 인터뷰는 녹음되고, 암호화 되어 있었다. Wechat은 일반적으로 wechat의 다기능 편의성뿐만 아니라 더 많은 고객을 확보하기 위해 작업 참여자들에 의해 사용된다. 직장에서 웨챗을 이용하는 동기는 커뮤니케이션, 편리성, 마케팅의 세 가지 측면으로 분류되었다. Wechat를 사용하는 연구의 참가자들에 따르면, 본 연구는 이러한 통신 방법을 상향 통신, 병렬 통신, 하향 통신의 세 가지 유형으로 나눈다. 본 연구는 Wechat 마케팅의 효과를 개별 수집, 상호작용 커뮤니케이션, 사용자 인식의 세 가지 범주로 나누고, Wechat 편의성의 영향을 습관화, 기대의 두 가지 범주로 나눈다. 모바일 인터넷 시대의 대표적인 새로운 정보 통신 방식으로서, 웨챗은 정보 보급에 많은 장점을 가지고 있으며, 향후 조직에서 큰 잠재력을 갖게 될 것이다. 이 연구에도 약간의 한계가 있다. 우선 본 연구는 중국 내 한 기업만 연구하며, 연구 대상의 수는 크지 않고, 승진에 적합하지 않다. 둘째로, 연구에서 선발된 참가자는 모두 특정 부서 출신이기 때문에 연구 결과에 일정한 한계가 있다. 마지막으로 본 연구는 단순하게 Wechat 통신 마케팅과 업무의 편의성의 세 가지 측면을 분석하며, Wechat는 실제로 많은 영향을 미친다.
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