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dc.contributor.advisor유윤석-
dc.contributor.authorZHANG, LU-
dc.creatorZHANG, LU-
dc.date.accessioned2019-08-13T16:33:04Z-
dc.date.available2019-08-13T16:33:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.otherOAK-000000158814-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/common/orgView/000000158814en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/251093-
dc.description.abstractAs the witness of China's economic development, traditional brands embody China's cultural characteristics and historical origins. However, with the change of times and the continuous development of Chinese economy, the market share of Chinese traditional brands is gradually decreasing. One of the reasons is that the brand image cannot meet the requirements of modern development. Therefore, it is necessary to improve the brand image of traditional brands. Traditional brand upgrade design is in the new era background, fully respect the existing brand culture and historical background of traditional brands on the basis of integration of new concepts, rebuild brand image. Emphasizing regional cultural symbols in modern packaging design can make modern packaging design have unique artistic charm, cultural value, aesthetic sense and market value, and deepen the cultural connotation of modern packaging, inherit and develop regional culture. It can also meet people's life and spiritual needs. This research starts from the perspective of regional culture to adapt to the new era background, respect the traditional brand culture and historical background, integrate the characteristics of regional culture, package and rebuild the brand image.;전통 브랜드는 중국 경제발전의 산증인으로서 중국의 문화적 특색과 역사적 기원을 구현한다. 그러나 시대의 변화와 중국 경제의 지속적인 발전으로 인해 중국의 전통 브랜드의 시장 점유율은 점차 감소되고 있다. 그 원인을 초래한 중요한 요소 중 하나가 바로 브랜드 이미지가 현대 발전의 요구를 충족시키지 못하는 것이다. 따라서 전통 브랜드의 브랜드 이미지를 업그레이드 하는 연구가 매우 필요하게 됐다. 전통 브랜드의 업그레이드 디자인은 새로운 시대적 배경속에서 전통 브랜드의 기존 브랜드의 문화와 역사적 배경을 충분히 존중하는 것을 토대로 새로운 개념을 통합하여 브랜드 이미지를 재구축하는 것이다. 현대 패키지디자인에서 지역문화 기호를 강조하면 현대 포장 디자인으로 하여금 독특한 예술적 매력, 문화적 가치, 미적 가치 및 시장 가치를 가질 수 있게 함과동시에 현대 포장의 문화적 의미를 심화시키고 지역문화를 전승하고 발전 시킬 수 있다. 또한 사람들의 삶과 정신적 욕구를 충족시킬 수 있다. 본 연구는 지역문화의 관점에서 접근하여 새로운 시대적 배경 속에서, 전통 브랜드 문화와 역사적 배경을 존중하고, 지역 문화적 특성을 통합하여 브랜드 이미지를 포장하고 재구축 하는데 목적을 둔다.-
dc.description.tableofcontentsⅠ. 서론 1 A. 연구의 배경과 목적 1 B. 연구의 범위 및 방법 6 Ⅱ. 이론적인 배경 7 A. 전통 브랜드 개요 7 1. 전통 브랜드 의미 7 2. 국내외 전통 브랜드에 관한 연구 7 B. 브랜드 노후화 (Brand Outdated)이론에 관한 연구 9 1. 데이비드 아커 브랜드 묘지이론 9 2. 매트 헤이그의 브랜드 피로증 이론 11 3. 존 필립스 존스 브랜드 수명주기 연구 결론 13 4. 다른 브랜드 노후화에 대한 이론적 연구 15 C. 브랜드 이미지 통합 디자인 18 D. 의약품 포장디자인 색채 심리학 20 Ⅲ. 전통 브랜드 리뉴얼 사례 연구 23 A. 베이징 동인당(北京同仁堂) 25 B. 덕화루(德華) 29 C. 루이푸샹(瑞祥, 서부상) 33 D. 군영루 (群英) 37 E. 종합분석 40 Ⅳ. 운남백약 현황 분석 41 A. 운남백약 브랜드 역사 41 B. 운남백약 시리즈 제품 43 C. 운남백약 브랜드의 문화적 요소 분석 47 D. 운남백약 브랜드의 문제점 51 Ⅴ. 작업 분석 52 A. 디자인 제안 52 B. 로고 디자인 53 C. 브랜드 패키지 디자인 62 1. 그래픽 디자인 64 2. 패키지 디자인 68 Ⅵ. 결론 78 참고문헌 81 ABSTRACT 83-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent10364724 bytes-
dc.languagekor-
dc.publisher이화여자대학교 대학원-
dc.subject.ddc700-
dc.title중국 전통 제약 브랜드 디자인 리뉴얼-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.subtitle운남백약을 중심으로-
dc.title.translatedThe redesign of traditional Chinese pharmaceutical brands At the center of Yunnanbaiyao-
dc.format.pageix, 83 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major대학원 디자인학부시각디자인전공-
dc.date.awarded2019. 8-
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일반대학원 > 디자인학부 > Theses_Master
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