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A Study about the Consumer Internet Purchasing Behavior in Panama

Title
A Study about the Consumer Internet Purchasing Behavior in Panama
Other Titles
파나마 소비자 인터넷구매 행동에 관한 연구
Authors
Ivonne Denisse Candanedo Dennis
Issue Date
2019
Department/Major
대학원 소비자학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
주소현
Abstract
Consumers all over the world enjoy of the benefits and convenience of making purchases by using the Internet. Panamanian consumers are no different. As one of the economies with the fastest growth rates in Latin America, Panama boasts of all the right conditions for online based commerce to flourish. However, there is a serious lack of academic research aimed toward understanding how Panamanian consumers perceive online shopping and how this affects their purchasing behavior. Thus, addressing the existing gap, the present thesis’ aim is to understand the factors that have an impact on Panamanian consumers continued Internet purchasing intention. For this purpose, questionnaires were collected from 156 Panamanian adults aged 18 and over, who had previous experience with purchasing online. To analyze the data obtained, uncover variances among Panamanian consumers and test the hypothesis established for this study different statistical approaches were applied. In order to identify latent differences in salient beliefs, perceived risk, attitude, subjective norms and intention, Independent sample t-test and one-way ANOVA were applied. Hierarchical linear regression was executed for hypothesis testing, to understand the factors affecting consumers’ attitude toward making purchases by using the Internet and their continued intention to purchase online. The t-test and ANOVA showed some differences among Panamanian consumers regarding salient beliefs, risk, attitude and online subjective norm, specially between genders. The regression analysis results show that Panamanian consumers have an overall positive attitude toward making purchases on the internet yet are also sensitive to perceived risks associated with online transactions.;전 세계의 소비자들은 인터넷을 통해 구매할 때 얻을 수있는 이점과 편의성을 누리고 있다. 파나마 소비자는 다르지 않다. 중남미에서 가장 빠르게 성장하는 경제 중 하나 인 파나마는 온라인 기반 상업이 번창 할 수있는 모든 조건을 자랑한다. 그러나 파나 마 소비자가 온라인 쇼핑을 인지하고 이것이 구매행동에 어떤 영향을 미치는지 이해 하려는 목적으로 학술 연구가 부족하다. 따라서 기존의 격차를 해소하기 위해이 연구 는 파나마 소비자가 인터넷에서 계속 구매할 의사가 있는지에 영향을 미치는 요인을 분석하는 것을 목표로한다. 이를 위해 온라인 구매 경험이 있는 18 세 이상의 파나마 성인 156 명에게서 설문지를 수집하였다. 얻은 데이터를 분석하기 위해 파나마 소비자들의 차이를 밝혀 내고이 연구를 위해 수 립 된 가설을 테스트하여 다양한 통계적 접근 방법을 적용했다. 부각된 신념, 지각된 위험, 태도, 주관적인 규범 및 의도에 대한 차이를 확인하기 위해 독립적인 표본 t- 검정과 일원분산분석 (ANOVA)을 적용하였다. 가설 테스트를 위해 계층 적 선형 회 귀 분석을 수행하여 온라인 구매에 대한 소비자의 태도에 영향을 미치는 요인과 인터 넷에서 계속 구매할 의사를 이해하려고 하였다. t-검정와 ANOVA는 특히 성별 사이 의 현저한 신념, 위험, 태도 및 온라인 주관적인 기준과 관련하여 파나마 소비자들간 에 몇 가지 차이점을 보여주었다. 회귀 분석 결과에 따르면 파나마 소비자는 인터넷 구매에 대한 긍정적인 태도를 보였으나 온라인 거래와 관련된 위험에 민감하였다.
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일반대학원 > 소비자학과 > Theses_Master
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