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Rethinking Educational Strategies

Title
Rethinking Educational Strategies
Authors
DIOUF, Siga
Issue Date
2019
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
임은미
Abstract
In spite of Government’s extensive efforts through the elaboration of the PAQUET (Program for Quality Equity and Transparency for Education) to achieve gender equality in education. Inefficient gender mainstreaming at the policy level due to the non-incorporation of gender sensitive teacher capacity building and recruitment is the focus of the study. The paper examines whether gender mainstreaming in education policy addresses girls’ needs in terms of quality education at high school level and whether gender equality is effectively integrated in the teacher training and recruitment. It also explores the key challenges impeding the gender mainstreaming in the Senegalese Ministry of National Education. Findings reveal that teachers through their interactions tend to orient students towards more stereotypical gender schemas. Most of the time they have gender differentiations and biased expectations without being aware of it. The paper finds that not only the teachers’ roles and understanding of gender issues but also the recruitment of female teachers are critical to girls’ education. Therefore, this paper argues that girls’ completion of high school education in Senegal can be improved by incorporating gender sensitivity training not only for teachers but also school management team and recruiting more female teachers for the good quality teaching and learning process and a more girl-friendly school environment. ;성별에 민감한 교사의 능력 배양 및 채용을 포함시키지 않아 정책 수준에서 비효율적 인 성 주류화가 연구의 초점이었다. 문제는 학교 조직 문화와 관련이 있다. 성 주류화가 고등학교 수준의 양질의 교육 측면에서 소녀의 진정한 필요 사항을 다루고 있는지 여부와 성별이 교사 훈련 및 채용에 통합되었는지, 성 주류화를 방해하는 문제는 무엇인가 세네갈 내셔널 교육부에서 조사 결과, 교육에서 양성 평등을 성취하기 위한 PAQUET (교육을 위한 양질의 평등과 투명성을 위한 프로그램)의 노력을 통한 정부의 방대한 노력에도 불구하고 고교 수준의 소녀 탈락 율은 여전히 지속되며 74 %, 시골 지역은 46 % (세계 은행 자료, 2016). 연구 결과에 따르면 교사는 상호 작용을 통해 학생들을 보다 고정 관념의 성별 스키마로 지향하는 경향이 있음을 보여줍니다. 대부분의 경우 성 차별과 편향된 기대치를 인식하지 못합니다. 특히 이 논문에서 정책이 어떻게 이루어지고 그것이 학교 차원에서 어떻게 영향을 받는지를 보는 것 이외에 교사의 역할과 교사의 성 문제에 대한 이해뿐만 아니라 여성 교사의 성별 달성을위한 모집에 초점을 맞출 것이다. 전체 잠재력을 주류화하고 고등학교 수준의 소녀의 낮은 완성도를 강조합니다.
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