- Title
- 모바일 게임 어플리케이션 다운로드 예측
- Other Titles
- A study on prediction for the number of mobile game application downloads
- Authors
- 신은지
- Issue Date
- 2017
- Department/Major
- 대학원 통계학과
- Publisher
- 이화여자대학교 대학원
- Degree
- Master
- Advisors
- 송종우
- Abstract
- 최근 고성능 스마트폰과 태블릿 PC의 잇따른 출시와 4G 네트워크의 진화 등으로 모바일 시장의 성장세가 계속되고 있다. 또한 모바일 게임시장은 카카오톡 같은 소셜 네트워킹 다음으로 꾸준히 성장하는 시장이다. 본 연구의 목적은 다양한 데이터마이닝 기법을 이용하여 출시 전 변수들을 활용하여 출시 2주 후의 모바일 게임 어플리케이션 다운로드 수 예측 모형을 제시하고 모바일 게임 어플리케이션 다운로드에 유의한 영향을 미치는 변수들을 도출하는데 있다. 모형 적합 시 선형회귀모형, 의사결정나무, 그래디언트 부스팅, 랜덤 포레스트, 서포트 벡터 기계를 사용하였다.;The mobile market continues to grow with launch of high-performance smartphones and tablet PCs and the evolution of the 4G network. In addition, the mobile game market is growing steadily after social networking like KakaoTalk. The aim of this study is to present a prediction for the number of mobile game application downloads after two weeks of launch by using various data mining techniques with variables before launch. Also, we derive variables that have a significant impact on mobile game application downloads. We used various statistical methods - Linear Regression, Single TREE, Gradient Boosting, Random Forest and Support Vector Machine.
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- 일반대학원 > 통계학과 > Theses_Master
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