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Analysis of Fraud in a Chinese Business Review Website

Title
Analysis of Fraud in a Chinese Business Review Website
Authors
LI , WEI
Issue Date
2018
Department/Major
대학원 경영학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
곽진경
Abstract
최근 비즈니스 리뷰 웹 사이트가 인기를 얻어 사기 문제가 점점 더 심각 해지고 있다. Luca & Zervas (2016)는 미국 시장에서 사기 인센티브에 대한 연구를 수행했다. 비즈니스 사기의 의도는 무엇이며 그 이유는 무엇인가? 중국 기업들이 사기 행위를하는 다른 이유가 있을지 궁금한다. 우리는 중국 최대의 비즈니스 리뷰 웹 사이트 인 Dazhongdianping을 기반으로 조사를 수행했다. 우리는 항저우의 Dazhongdianping 웹 사이트에 등록 된 모든 레스토랑에 대한 792,364 개의 리뷰를 수집했으며 다음과 같은 결과를 얻었다. 1. 리뷰의 23.11 %가 필터링되었다. 2. 경쟁자들에게 불리한 리뷰와 자신의 비즈니스에 유리한 리뷰를 동시에 수행하는 미국 비즈니스와 비교할 때, 중국 비즈니스는 후자에만 초점을 맞춥다. 이는 양국 간 기업 윤리의 차이로 인한 것일 수 있다. 3. 가짜 리뷰는 진짜 리뷰보다 짧으며 거의 "일회성"계정으로 수행되다. 그러나 그들은 진짜인 것보다 더 많은 사진을 담고 있다. 4. 리뷰 사기는 사용자의 소셜 네트워크와 밀접한 관계가 있다. 팔로워가 많고 인터렉티브가 많은 사용자는 다른 사용자보다 영향력이 강하며 사기 행위에 대한 적절한 인센티브를 있다. 우리의 연구에서 이러한 사용자가 가짜 리뷰를 수행 할 가능성이 더 높음을 발견했다. 5. 리뷰 사기는 사용자의 방문 의도와 부정적 관계가 있으며 사용자의 방문 의도는 '좋아요'폴더의 적극적인 영향을 받다. '좋아요'폴더에 식당을 많이 보유한 사용자는 다른 사람들과 비교하여 방문 의도가 현저히 높으며 가짜 리뷰를 실시 할 가능성이 적다. 방문 의도는 리뷰의 신뢰성에 큰 영향을 줄 수 있다. 6. 고급 레스토랑 (인당 평균 소비금액이 높은 식당)은 리뷰 사기를 할 가능성이 적습니다. 우리는 이러한 레스토랑이 더 높은 명성을 얻고 있다고 기대한다. 따라서 다른 레스토랑보다 리뷰 사기가 적다.;Recently local business review websites have gained popularity while the problem of fraud has become more and more severe. Luca & Zervas (2016) have conducted researches of the fraud incentives in American market. What might be the intention of the business fraud and why? We wonder if there would be other reasons for Chinese businesses to conduct fraud. We did a research based on Chinese biggest local business review website-Dazhongdianping. We collected 792,364 reviews of every registered restaurant in Dazhongdianping website in Hangzhou, and our findings include: 1. Nearly 23.11% of the reviews are filtered; 2. Compared with US business who conduct both unfavorable reviews to their competitors and favorable reviews to their own business, Chinese business only focus on the latter. This may due to the differences of business ethics between the two countries. 3. Fake reviews are shorter than real ones and are always conducted by almost “one-time” accounts; however they contain even more photos than legitimate ones. 4. Review frauds have close relationship with user’s social network. Users with large amount of followers and higher interaction scores are always more powerful than other users and they also have reasonable incentives to conduct fraud. In our research we found that these users are more likely to conduct fake reviews. 5. Review frauds have negative relationship with a user’s visiting intention, and users’ visiting intention is positively affected by their “Likes” folder. Users who keep more restaurants in its “Likes” folder significantly have higher visiting intentions compared to others, and they are also less likely to conduct fake reviews. Visiting intentions can largely affect the authenticity of reviews; 6. Finer restaurants (always with higher prices) are less likely to conduct review fraud. We expect that finer restaurants have higher established reputation; therefore, they conduct less review fraud than other restaurants.
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일반대학원 > 경영학과 > Theses_Master
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