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Tourism as an Effective Form of Public Diplomacy in Tanzania

Title
Tourism as an Effective Form of Public Diplomacy in Tanzania
Authors
Katondo, Isabela Maria
Issue Date
2018
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Heather A. Willoughby
Abstract
관광 산업은 한 나라의 사회 경제적 발전을 가져오는 중요한 부분임이 입증되었다. 관광 산업은 이와 관련된 여러 사업들과 투자자들로 인해 범부처적인 분야이다. 전 세계 국가들은 수십 년간 관광 산업을 이끌어 왔고 시간이 갈수록 관광 산업은 지속적인 성장을 어어 왔다. 관광 산업은 탄자니아의 여러 산업 분야 중에서 가중 중요한 성장 동력이다. 관광 산업은 여행객들의 방문을 통해 외환 수입의 원천이 되어왔고 탄자니아 대부분 지역의 지역민들의 고용을 촉진하였다. 투자자들 가운데는 일반인들도 있는데, 이는 그들이 지역사회의 관광 산업 분야의 조력자들이기 때문이다. 최근 민간 외교 분야는 여러 나라의 시민들을 연결해 주었고 서로 다른 문화와 교육을 교환하는 것을 긍정적인 관점에서 가능하게 만들어 주었다. 이와 더불어 본 논문은 세 가지 가설을 제시한다. 첫째, 관광 산업과 민간외교의 상호 작용과 둘째, 관광 산업을 통한 민간 외교 분야의 긍정적인 영향, 셋째, 관광 산업이 경제적인 이익 보다 문화와 환경 보존에 보다 밀접하게 연관되어 있을 제시한다. (지속 가증한 발전 차원에서). 본 논문은 독일, 프랑스, 케냐 세 나라를 어떻게 이 나라들이 관광 산업을 통해 민간 외교 분야를 발전시켜 왔는지를 탄자니아에 가르쳐 줄 성공적인 사례로 삼는다. 본 연구의 분석은 MICE 관광 산업이 민간 외교의 일부분임을 확인하였다. 국제 관광 전시 박람회 (ITB-Berlin), 국제 산업 관광 박람회 (IMEX), 스와힐리 국제 관장 전시회 (SITE) 등이 관광 산업과 민간외교 분야가 서로 보완 관계임을 증명해 주고 있다. 게다가 본 논문은 관광 산업이 경제적인 이익 보다는 문화와 환경 보전과 연관되어 있음을 뒷받침한다. 이는 MICE 관광 산업에서 모든 사회간접자본의 발달이 환경 문제를 포함하고 있기 때문이다. 관광 산업의 지속 가능한 발전을 위해 관광 산업에서 환경 보존은 필수적인 요소이다. 위에서의 결과물들을 통해 본 논문은 탄자니아 정부가 다른 나라들로부터 관광산업에 대해 배우고 문화적 연관성을 증진시키기 위해 MICE 관광 산업에 보다 많은 투자를 하기 위한 몇 가지 안을 제시한다. 외교부, 관광 산업을 발달을 담당하는 부서, 그리고 예술과 문화 발달을 담당하는 부서가 탄자니아의 선명한 민간외교를 일으키기 위해 함께 해야 함을 제시한다.;Tourism has been proven to be an important sector that drives the socio-economic development of a country. It is a cross-cutting sector due to the activities and stakeholders that are involved in the industry. Countries around the world have been involved in and promoting tourism for decades and the industry keeps growing. Among other sectors in Tanzania, tourism is the major driver of the economy. The industry has been the source of foreign exchange through the arrival of visitors and also it has increased the employment of local people in most parts of the country. The general public can be considered part of the stakeholders because they are the facilitators of the tourism activities in the community. Recently, public diplomacy has managed to connect citizens from one country to another and enabled an exchange of different cultures and educational ideas, resulting in positive perceptions of the other country. Based on that knowledge, this thesis is founded on three hypotheses: (1)Tourism and public diplomacy complement each other; (2) public diplomacy positively influences foreign publics through tourism; and (3) tourism is related more with culture and environmental conservation than economic gains (dimensions of sustainable development). This thesis uses the experiences of tourism and tourism promotion in three countries, namely Germany, France and Kenya, as they provide successful case studies from which Tanzania can gain important lessons on how to develop a public diplomacy practice from the tourism industry. Analysis provided in this thesis concludes that MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) tourism is also a form of public diplomacy, one that if properly implemented could be of benefit to Tanzania. International exhibitions like Tourism Fair (ITB-Berlin), International Business Tourism Fair (IMEX) and Swahili International Tourism Exhibition (SITE) are a few examples that are proving the complement of tourism and public diplomacy. Furthermore, this thesis supports the notion that tourism is more closely aligned to culture and environmental conservation than economic gains. This is due to the fact that all the infrastructure development in MICE destinations involved the environment. In order to establish sustainability, environmental conservation is a must for growth within the tourism industry. From the above findings, this thesis presents some recommendations for the Tanzanian government, which will allow them to learn from other countries and increase their cultural relations as well as suggests to them the benefit of further investment in MICE tourism. Finally, it suggests that the Ministries of Foreign Affairs, Tourism, and Arts and Culture should work closely together in order to bring about clear guidelines and goals for public diplomacy in Tanzania.
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