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dc.contributor.advisorHannah Jun (전희경)-
dc.contributor.authorKAZAKOVA, Zilola-
dc.creatorKAZAKOVA, Zilola-
dc.date.accessioned2017-08-27T11:08:36Z-
dc.date.available2017-08-27T11:08:36Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.otherOAK-000000136415-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000136415en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/236251-
dc.description.abstractSince Uzbekistan gained its independence from the former USSR in 1991, women's entrepreneurship has rapidly increased. This resulted in the creation of new jobs and a decrease in the female unemployment rate in Uzbekistan. Women started working in various business sectors, demonstrating their considerable capacity for running a business despite a longstanding tradition of women dominating the private rather than public sphere. Factors motivating these newly-minted female entrepreneurs varied, including an interest in high demand in business and financial shortage in a family. This paper was designed to find out the reasons mostly why women pursued entrepreneurship and created small businesses in one province in Uzbekistan. It explored demographic characteristics of female entrepreneurs and looked at the main reasons for motivating women. In addition, this paper explained how women set up their new job and how they gained business skills to lead entrepreneurship. A sample of 18 in-depth interviews held with experienced women and 37 questionnaires helped provide answers to these questions. My research shows that Jizzakh province businesswomen entered business mainly out of concern for family well-being, in addition to a strong interest in self-sufficiency by using their families and their own savings. What I found was that these female province entrepreneurs avoided credit and instead used personal loans or money they accrued themselves. Many of the women I surveyed and interviewed perceived credit as a dangerous risk that could result in debt dependence on loan sharks and loan enterprises. Despite starting up their businesses with modest means, female business owners achieved a high level of self-confidence, an increased rate of job creation, and a much greater balance of financial income.;우즈베키스탄은 1991 년 구소련으로부터 독립한 이후 여성 창업이 급속히 증가했다. 이는 우즈베키스탄의 새로운 일자리 창출과 여성 실업률 감소로 이어졌다. 여성들은 공공 부문보다 전통적으로 오랜 기간 동안 민간 부문의 근로가 지배적이었음에도 불구하고, 다양한 사업 분야에 진출하여 사업을 운영하는 데 상당한 역량을 입증했다. 최근에 부상한 여성 기업가들이 다양한 동기를 갖게 된 요소들 중의 하나는 가정 경제 위기에 대한 관심이 높아진 데 있다. 본 연구는 여성이 창업을 추구하는 원인 및 우즈베키스탄의 한 지방에서 소기업을 창업한 이유를 살피는 것을 목적으로 하였다. 본 연구에서는 여성 기업가의 인구학적 특성을 분석하고 여성의 창업 동기 부여의 주된 원인을 조사하였다. 또한 본 연구에서는 여성이 새로운 직업을 어떻게 시작하고 창업을 이어가는 비즈니스 기술을 습득하는 지에 대해 설명하였다. 창업 경험이 있는 여성 기업가 18 명과의 심층 면담 및 여성 기업가 37 명을 대상으로 설문조사를 실시하였고 그 결과를 연구에 반영하였다. 연구결과에 따르면 지자흐(Jizzakh) 지방의 여성은 가정 복지가 창업의 주 이유였으며, 저축을 통한 생활의 만족에 큰 관심을 가졌다. 이번 연구에서는 또한 여성 지방 기업가들이 융자보다 개인 저축을 선호하였음을 발견하였다. 조사와 심층 인터뷰 대상이었던 여성 기업가들 중 상당수는 융자를 악덕 사채업자와 고리대금업자에 대한 부채 의존성을 높일 수 있는 위험으로 인식했다. 여성 기업가들은 작은 예산으로 사업을 시작했음에도 불구하고 높은 자신감, 일자리 창출과 높은 소득을 달성할 수 있었다.-
dc.description.tableofcontentsI. Introduction 1 A. Statement of The Problem 5 II. Literature Review 8 A. Womens Involvement in Small Business 8 III. Methodology 18 IV. Uzbekistans History as It Relates to Female Entrepreneurship 21 A. Laws and Regulations 21 B. Uzbekistans Business Environment 24 V. Analysis 26 A. Profile of Respondents 26 B. Key Factors Influencing Womens Decision to Self-employment in Scale Businesses 31 C. Women in small scale businesses capital startup process 43 D. Business skills women entrepreneurs possess prior to commencement of their businesses 53 VI. Discussion and Findings 57 VII. Conclusion and Recommendations 65 Bibliography 67 Appendix 1. Map of Uzbekistan and the Location of Jizzakh Province in Uzbekistan 75 Appendix 2. Small Business Employment Contribution 76 Appendix 3. Questionnaire and Interview Questions Sample 77 Abstract in Korean 85-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent1972055 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 국제대학원-
dc.subject.ddc300-
dc.titleFemale Entrepreneurship in Small Business in Uzbekistan-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.subtitleChallenges and Opportunities-
dc.format.pagevii, 86 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major국제대학원 국제학과-
dc.date.awarded2017. 2-
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