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이미지 메이킹 서비스 개선을 위한 디자인 전략 방안 연구

Title
이미지 메이킹 서비스 개선을 위한 디자인 전략 방안 연구
Other Titles
A Study of Design Strategies to Revitalizing Image Making Service
Authors
김민정
Issue Date
2017
Department/Major
디자인대학원 서비스디자인전공
Publisher
이화여자대학교 디자인대학원
Degree
Master
Advisors
이혜선
Abstract
In order to live a healthy and happy life and maintain a good image in today's modern society, individuals need to be able to express themselves. When meeting someone for the first time, one's first impression of that person is determined in an extremely short period of time. According to Dartmouth University Professor Paul Wallen's research, when meeting a person for the first time, the brain needs just 0.017 seconds to determine how they feel about that person and whether or not that person can be trusted. In other words, the information first inputted into the brain, is more influential than the information the brain acquires after the initial meeting is done. This is known as the Primacy Effect. The Primacy Effect is an extremely important factor in determining the first impression of someone. This is due to the fact that the first impression determines what kind of image one makes of a person. The reality is that one's social and business success all depends on how their image appeals to society. Image making is the personal pursuit of a goal. In order to achieve that goal, one's image must be managed with an integrated approach to self-awareness, image making efficacy, and improving upon one's interpersonal relationship skills and self-achievement. Not only is it important for just businesses and organizations, but it's also becoming increasingly more important to create a positive and attractive image of an individuals' brand value. Therefore, systematic image management is needed to help promote personal awareness and build professional content. The goal of this research is to utilize service design methodology to meet the image making needs of individuals. Moreover, an examination of the service design method will be looked at to make more active use of current image making business services. The "Pain Point" can be found by utilizing the service design and blueprint methodologies. These methodologies are designed to help one's image making in various forms. Lastly, in order to resolve service problems, ways to improve upon development must be found.;현대사회에서의 기업과 조직뿐만 아니라 개인의 이미지 또한 긍정적이고 호감가는 이미지로 창출하는 것이 중요해짐에 따라 개인의 인지도 향상을 위한 체계적인 이미지 관리가 필수적이다. 각종 미디어의 발달은 이러한 현상을 더욱더 가속화한다. 인터넷, 스마트폰, 최첨단 정보미디어의 발달은 사이버공간에서 고도로 차별화된 존재를 부각시키고 있다. 이는 곧 이미지의 시각화를 더욱더 강조한다는 것을 의미하게 된다. 즉 시각적인 이미지에 대한 활용 정도가 효과적인 커뮤니케이션을 위한 필수적인 조건이 되는 것이다. 긍정적인 이미지 확대를 통한 시각적 커뮤니케이션이 압도하는 시대, 나만의 차별화된 이미지와 콘텐츠로 최대한의 가치를 인정받는 것은 모든 각각의 분야에서 성공과 직결될 수 있는 것으로 여겨진다. 이에 따라 사람들의 이미지메이킹 서비스에 대한 관심은 늘어가고 또한 관련된 비지니스와 이미지컨설턴트로의 양성과정 또한 늘어가고 있는 현실이다. 이러한 변화는 이미지메이킹 서비스에 대한 많은 사람들의 기대가 높아지고 있다는 것을 의미하는데 이미지메이킹 서비스에 대한 체계적인 서비스와 지속관리를 위한 통합적인 시스템이 부족한게 현실이다. 본 연구에서는 서비스 디자인적 관점에서 현재 다양한 형태로 있는 이미지메이킹 서비스를 대상으로 삼고, 이미지메이킹 서비스를 이용하고자 할 때 발생하는 문제점을 파악하고 고객의 잠재적인 니즈를 방영하여 새로운 형태의 이미지메이킹 서비스를 제안하고자 한다. 이에 따라 본 연구는 선행된 연구 자료를 통해 이미지메이킹의 현황을 살펴보고 또한 연구를 통해 알아본 문제점들을 발견해 서비스디자인 관점에서 해결하고자 하였다.
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디자인대학원 > 서비스디자인전공 > Theses_Master
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