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패션 소셜 큐레이션 커머스의 지각된 가치가 만족도, 검색의도 및 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구

Title
패션 소셜 큐레이션 커머스의 지각된 가치가 만족도, 검색의도 및 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
Other Titles
A study on influence of fashion social curation commerce perceived value on satisfaction, search intention and use intention
Authors
이효주
Issue Date
2017
Department/Major
대학원 의류학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
박민정
Abstract
온라인상에는 셀 수 없이 많은 상품정보들이 쏟아져 나오고, 빠른 속도로 새로운 상품들이 출시된다. 이에 따라 소비자들은 필요한 정보를 찾기 힘들어졌으며 상품 선택 및 구매결정에 피로를 느끼게 되었다. 구매 의사결정과정에 많은 시간과 비용을 투자해야 하는 상황에서 최근 소비자들의 요구를 가장 잘 반영하여 등장한 서비스가 '큐레이션 커머스'이다. 큐레이션 커머스란 여러 상품 가운데 어떠한 기준에 따라 상품을 선별하여 제공해주는 커머스를 뜻한다. 전문가와 MD들은 실용성과 경제성을 갖춘 상품들을 직접 선택하여 판매하며, 이들은 상품을 골라 소개할 때 단순히 가격만을 고려하는 것이 아니라 좀 더 질 좋은 제품을 소비자 유형에 맞춰 소개하는데 초점을 맞춘다. 큐레이션 커머스의 한 종류인 소셜 큐레이션 커머스는 사용자들이 자체적으로 고른 상품에 대해 SNS를 기반으로 다양한 의견을 공유할 수 있는 관계지향형 커머스이다. 최근 큐레이션 커머스의 시장성장세로 미루어 보았을 때 이에 대한 연구의 가치가 있다고 판단하였으며, 서비스 활용 시작이 얼마 되지 않은 상황에서 이에 대한 선행연구는 부족한 실정이다. 따라서 본 연구에서는 소셜 큐레이션 커머스의 사용의도에 영향을 미치는 가치 요인들을 분석해보고자 하였다.;The purpose Numerous merchandise information are being showed online, and the consumers are becoming exhausted with making decisions in product selection and purchasing due to the rapid rate of new merchandise production. Lately, curation commerce has become the best service that conveys the consumers' demand to save time with decision making process within purchasing. The curation commerce is a service that presents unique and distinctive product lines sorted by certain criteria to each consumer. The experts and merchandisers select and sort out the products that are valued practically and economically. Not only that, besides selecting the best priced items, they also focus on providing better quality products based on customers personal preferences. The social curation commerce is one of curation service which is relation oriented commerce where shoppers can share their reviews and comments like SNS on the products they choose. I have decided that this research would be useful based on the growth of marketplace in today's curation commerce and consumers satisfaction. Although, due to the recent start of the service, the precedent study on this matter is limited. Therefore, this research analyzes on value factors that affect shoppers' intent to use in fashion social curation commerce.
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일반대학원 > 의류학과 > Theses_Master
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