View : 137 Download: 0

Understanding Women Entrepreneurs in Fiji

Title
Understanding Women Entrepreneurs in Fiji
Authors
PRAKASH, RONITA
Issue Date
2016
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Heather A. Willoughby
Abstract
In an effort to encourage women entrepreneurship, microfinance or finance based initiatives are being promoted as a solution to create an enabling environment for them to undertake business. However, we must ask questions such as are these finance initiatives enough to enable women to operate small businesses? What are the additional challenges faced by women and other factors that influence their performance? This thesis uses a holistic approach to address the above questions by examining women entrepreneurs in small businesses in Fiji. The findings of this research thesis are underpinned by a field survey taken with a sample of 181 women entrepreneurs undertaking small businesses, alongside five in-depth interviews. A thorough analysis was conducted on their personal profiles, entrepreneurial characteristics, personal and business challenges and how they approach and feel about microfinance and financial services. The results confirmed that microfinance or finance based initiatives are not the sole aspect that need to be addressed when promoting women in small businesses. It is essential to look at the additional distinctive needs of women in order to create an enabling environment for female entrepreneurs.;여성 창업을 진작시키기 위한 노력의 일환으로, 소액 금융 또는 금융기반 이니셔티브가 여성들에게 사업을 할 수 있도록 하는 환경을 만들 수 있는 해결책으로 추진되고 있다. 그러나 그 이전에 ‘이 소액 금융 또는 금융기반 이니셔티브의 역할이 여성들이 소기업을 운영 할 수 있도록 하기에 충분한가?’, ‘그들에게 추가로 영향을 미치는 다른 요인들과 난관은 무엇인가?’ 와 같은 질문을 던져봐야 한다. 본 논문은 피지에서 중소기업을 운영하는 여성 기업가들을 상대로 다방면의 접근방식으로 연구 조사를 하여 위 질문들에 대한 답을 얻고자 한다. 본 연구 논문은 181명 여성 소기업 창업자에 대한 현장 조사와 5명을 상대로 한 심층 인터뷰로 이루어졌다. 개인 프로필, 기업 특성, 개인 및 운영중인 사업 난관과 소액 금융 및 금융 서비스에 대한 접근 방향과 의견을 토대로 상세 분석하였다. 연구결과는 소액금융 또는 금융기반의 이니셔티브는 여성 중소기업 창업자와 사업자들에게 사업의 향상에 단독적인 요인이 아님을 확인했다. 여성창업 및 사업자들의 사업환경 향상을 위해 금융 외에 불가피한 요인들을 추가로 연구해야 한다는 결론이 도출되었다. 여성 기업가들에게 사업 가능한 환경을 만들어주기 위해서는 추가적으로 여성들의 특징적 수요를 파악하는 것이 필수적이다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE