View : 37 Download: 0

WOMEN'S POLITICAL AND ECONOMIC EMPOWERMENT

Title
WOMEN'S POLITICAL AND ECONOMIC EMPOWERMENT
Authors
NANKUNDA, Oliver
Issue Date
2014
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Jennifer Sejin Oh
Abstract
The study examines the reason as to why women in Rwanda suffer from low economic empowerment even though they have achieved political empowerment. The percentage of women representation in parliament is at 64.3 percent, putting Rwanda at the top for women political representation. The thesis argues that the lack of education and limited access to credit to women explain the low economic empowerment of women in Rwanda. Women face a challenge of low education where few women went to school or completed necessary levels of education. Due to low education the majority women population does businesses that are poorly managed due to lack of business plan. In addition women are unable to compete nationally in private sector business plan competitions. Access to credit is still an issue to women due to lack of credit information, bank security, and women’s inability to bank the loan, document management;본 연구는 르완다의 여성들이 여성정치권한강화를 이루었음에도 불구하고 낮은 경제적 역량으로 고통 받는 이유를 알아본다. 여성리더십의 숫자를 보자면, 국회의 64.3퍼센트가 여성이라는 통계가 있다. 르완다는 이러한 국회에서의 높은 여성정치참여비율로 세계일위를 기록하고 있고, 이는 해당국에서 여성의 삶을 사회적, 정치적 그리고 경제적으로 더 낫게 만드는 것으로 이어져야 한다. 하지만, 본 논문은 교육의 부족과 여성의 신용거래에 대한 제한된 접근성이 여성의 낮은 경제적 역량의 원인이 된다고 주장한다. 르완다 여성들은 소수만이 학교에 가게 되거나 의무교육 기준에 준하는 교육과정을 이수하지 못하는 등 낮은 교육률 문제에 직면해있다. 이러한 낮은 교육률은 여러 측면에서 여성의 신용거래에 대한 접근성에 영향을 주고 있다. 예를 들어 적은 수의 여성들만이 초중등교육을 받는데 이는 르완다의 고용조건자격을 주지 못한다. 낮은 교육률로 인해 대다수의 여성인구는 사업을 운영하는데, 사업계획미비상태로 진행하기 때문에 대부분 형편없이 운행된다. 또한 여성은 국가적으로 민간부분사업계획경쟁에서 경쟁할 수 없다. 이는 여성의 제한된 신용거래 접근성 때문인데, 신용대출에 대한 정보부족, 은행안정성, 그리고 여성의 은행대출불가와 서류관리문제로 인해 여성의 신용거래 접근성은 아직까지도 문제가 된다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE