View : 140 Download: 0

Enrico Cecchetti에 관한 硏究

Title
Enrico Cecchetti에 관한 硏究
Other Titles
(A) STUDY ON ENRICO CECCHETTI
Authors
金美理
Issue Date
1983
Department/Major
대학원 무용학과
Keywords
Enrico CecchettiCecchetti Method무용
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
홍정희
Abstract
발레 역사상 위대한 인물 중의 한사람인 Enrico Cecchetti는 많은 무용수를 배출한 가문에서 태어났다. 젊은 시절에 그는 The Academy of Dancing에 입학하여 Giovanni Lepri의 엄격한 훈련아래서 무용수로서의 자질을 개발시켜 나갔으며, 末年에는 무언배우와 지도자로서 活動하면서 20세기의 위대한 舞踊手들을 양성했다. 1980年 St. Petersburg에서 Imperial Theater의 ballet-master로 임명되면서 부터 그는 제 1무용수에서 교사로 전환하는 계기가 되었고, 그 후 교사로 활동하면서 Blasis의 밀라노 學校制度를 기초로 한 자신의 교수법인 Cecchetti Method를 발전시켰다. 理論的인것과 실제적인 원리원칙에 완전히 기초를 둔 이 Method속에서 Cecchetti는 학생들에게 움직임 하나하나에 대한 原則들을 모방하기보다 이해하도록 가르쳤고, 動作과 感情이 일치된 생동감 있는 舞踊만이 完全한 무용이 될 수 있다고 주장하였다. 그는 또한 많은 舞踊動作과 step, 정확한 Program^(1) 등을 고안해 냄으로써 무용수들에게 명확한 規則과 이론을 갖추게 하였고, 최초로 舞臺에 方向설정을 함으로써 무용수들이 공간 感知를 할 수 있도록 하는데 크게 寄與하였으며, Classic Ballet의 다양한 技法들을 체계화 시켰다. 러시아와 더불어 발레의 歷史를 형성한 최상급의 무용수인 Anna Pavloval Tamars Karsavina, Niclolas Legat, Michel Fokin, Vaslav Nijinsky, L.F. Massine, Ninette de Valois, Serge Lifar등이 그의 가르침을 받은 제자들이다. Cecchetti를 통한 이탈리아식 교육방식은 오늘날 러시아무용을 높은 水準에 이르게 했으며, Diaghilev의 Ballet Russe에서 교사로서 눈부신 공적을 남긴 그는 많은 위대한 무용수들을 輩出하여 20세기 新古典主義의 발레로 向하는 과도기에 핵심적인 역할을 했다. 本 論文에서는 교사들의 개인적인 特異性이나 스타일에 따라 전승되거나 무대에서 公演되는 19세기 Ballet에 반발함으로써 명백한 기준을 세워 純粹발레를 습득하도록 한 Cecchetti Method를 硏究대상으로 삼아, 오늘날 그가 Classic Ballet에 미친 影響을 考察하는데 그 중점을 두려한다.;Enrico Cecchetti, one of the greatest teachers, dancers, and mimes in the history of ballet, came from the family which had produced many celebrated dancers. He entered the Academy of Dancgng at the age of 13,and developed his gifts as a dancer under the strict instruction of Giovani Lepri, and soon, gained fame as a dancer. His Life as a master of Ballet began from 1890,when he was he was appointed as a ballet master of Imperial Theatre in st. Petersburg. His most important contributions to the ballet were results of his life as a teacher. As a teacher, he established his own teaching method which is called Cecchetti Method. This method was made up of systematic training and study of basic movements and theories of ballet, and came from his belief that true and vital dances can be performed only by harmony beteen movements and emotion. Because he wanted his pupils not so much to imitate as to understand movements, he deviced various and basic steps and movements, and taught them to his pupils according to the systematic program so as to make this understanding possible. He, also, organized various techniques of classic Ballet systematically, and by dividing stage into eight imaginary fixed points, he endowed dancers with perception of space. With the help of his teaching method, he also produced large number of first-late dancers who took a leading part in the history of ballet in twentieth century, especially in Russia. The most celebrated dancers among them are Anna Pavlova, Tamara Karsavina, Nicholas Legat, Michel Fokin, Vaslav Nijinsky, L.F. Massine, Ninette de Valois, Serge Lifar. Cecchetti resisted against 19c Ballet prevailing with individual techniques and styles, and asserted the performance of pure classic ballet under the distinct principles, and played a role as a bridge in a transitional period toward modem ballet. Thus, this treatise is designed to study the influence of master CeCchetti, to the modern ballet amd the study is designed to be centered around cechetti method.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
일반대학원 > 무용학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE