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Screening of Job Applicants by Chinese Employers

Title
Screening of Job Applicants by Chinese Employers
Authors
JIANG, MENG
Issue Date
2013
Department/Major
대학원 경제학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
Vladimir Hlasny
Abstract
Chinese employers practice extensive personal screening of job applicants. This study identifies four conceptual motives for these practices – statistical, customer-taste based, employer-taste based and regulatory – and evaluates their importance, economic determinants and implications for firms’ performance. Statistical screening appears the most prevalent, by the number of factors screened and number of firms conducting it. Statistical screening is well explained by firms’ capital and skill intensity, market position, ownership, and supply of skills in relevant labor markets. Regulatory screening, the second most prevalent, is well explained by firms’ market position and capital intensity, operations abroad, and ownership. Customer-taste screening is strongly positively linked to service and sales industries, and wealthy cities. The determinants of employer-taste screening are less clear, in part because it is less prevalent. The best predictors are firms’ ownership and non-strategic nature of industries.;중국고용주는 구직자에 대한 광범위한 개인적인 선별을 실행한다. 본 연구는 이런 고용관행을 네 개 개념적인 동기로 확인하고--통계적, 고용주선호, 고객선호, 규제적—그리고 이런 선별행위들이 기업경영에 대한 중요성, 경제적 결정요인과 영향을 측정한다. 통계적 선별은 점검요소 의 수량과 실행하는 회사의 수량을 인해 가장 널리 나타난다. 통계적 선별은 기업의 자본과 기술 강도, 시장지위, 소유권 및 관련 노동 시장에서의 기술공급으로 설명되어 있다. 규제적 선별은 두 번째 유행함으로 기업의 시장지위, 자본, 해외경영 및 소유권에 의해 설명되어 있다. 고객선호 선별은 서비스-판매 산업과 큰 도시랑 적극적으로 강하게 연결되어 있다. 고용주선호 선별의 결정요인은 덜 일반적이기 때문에 명확하지 않는다. 가장 좋은 예측변수는 회사의 소유권 및 비 전략적 산업이다.
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