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International Brand Identity Management

Title
International Brand Identity Management
Authors
장혜원
Issue Date
2000
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Abstract
현대 기술의 발전으로 인하여 회사들의 제품생산 능력이 서로 비슷한 수준에 이르고 있다. 즉, 제품의 비교우위가 품질의 차이에 있던 시대는 가고 브랜드로써 승부해야 하는 시대가 도래하였으며 따라서 브랜딩에 대한 관심이 고조되고 있음은 자명한 일이다. 세계화 시대에 발 맞추어 유수한 기업들이 자사의 브랜드를 해외로 진출시키려는 노력을 보이고 있는데 혹자는 비용측면으로 또는 관리의 용이성 측면으로 획일화된 브랜드 전략을 주장할지도 모르나, 이는 각 나라간의 문화 차이로 인해 성공 가능성이 희박할 것으로 보인다. 이에 본 논문은 국제 브랜드 아이덴티티 관리에 있어서 문화측면이 간과되어서는 안 되는 근거를 제시함과 더불어 효율적인 국제 브랜드 아이덴티티 관리를 위해 고려되어야 하는 문화적 부분을 언어, 국가별 문화 가치, 관습등을 위주로 고찰하였다.;As the world moves toward newer technologies and many companies produce similar products, it is no longer a competitive advantage for a company to rely on technology differences. Because of this reason, the interest for branding has been on the rise. For effective brand identity management, brand building in the long-term perspective requires the support from short-term creativity advertising. Also, in the wake of globalization, many companies are trying to launch their brands abroad. Some might insist that they pursue a standard global brand that because it costs less or because it is easier to manage, but this is unrealistic and infeasible due to the fact that there are cultural differences among countries. This thesis will take a closer look at international brand identity management and how cultural differences should not be overlooked. For effective international brand identity management, the issue of cultural aspects can be analyzed into sections of language, national cultural value and customs.
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