View : 15 Download: 0

G. Rossini의 오페라에 관한 연구

Title
G. Rossini의 오페라에 관한 연구
Other Titles
(A) Study on Rossini's Operas
Authors
崔先珠
Issue Date
1992
Department/Major
교육대학원 음악교육전공
Keywords
G. Rossini오페라로씨니Opera
Publisher
이화여자대학교 교육대학원
Degree
Master
Advisors
박문정
Abstract
이 논문은 이탈리아의 전통적인 오페라 부파(opera buffa) 양식에 있어서 최후의 대가라고 일컬어지는 롯시니의 역사적인 위치를 고찰하기 위해 쓰여졌다. 그는 성악성을 기초로 한 유려한 선율과 선천적인 정확한 무대감각 등에 의해서 인물을 생생하게 묘사하여, 극적 전개를 훌륭히 처리했다. 롯시니는 오페라 세리아(opera seria)도 작곡했지만 특히, <세빌리아의 이발사>(Il Barbiere di Siviglia)(1816 로마 초연) 같은 오페라 부파에 있어서 능력을 최대한 발휘하였다. 롯시니의 양식은 간결한 짜임새, 깨끗하고 적절한 관현악법, 복잡하지 않으면서도 독창적인 면을 갖는 화성이 특정이다. 무엇보다도 그는 등장 인물이나 상황의 희극적 묘사가 뛰어나다. 그는 파리로 거처를 옮긴 뒤 오페라 코믹(opera comique) 작품인 <오리 백작> (Le Comte Ory) (1828 파리 초연)과 프랑스풍의 그랜드 오페라(grand opera) <월리암 텔>(Guiilaume Tell)(1829 파리 초연)을 작곡하였다. 롯시니는 <오리 백작>이나 <월리암 텔>등의 작품에서 음색, 극적 구성력, 중후함에 있어서 비약적인 발전을 보이고 합창과 오케스트라의 뛰어난 취급으로 이루어진 자연 묘사 등은 다분히 표제 음악적인 요소까지 내포하고 있어, 고전적인 이탈리아 오페라 전통을 이어 받으면서도 새로운 낭만주의 시대를 여는 작곡가로서 음악사에 남긴 공적이 크다. 즉, 롯시니의 오페라는 도니젯티(G. Donizetti)(1797∼1848), 벨리니(V. Bellini)(1801∼1835), 베르디(G. Verdi)(1813∼1901)로 이어지는 낭만 오페라의 기초를 마련해 주었다.;In this thesis, the historical importance of Rossini who is called the last master of Italian traditional opera buffa style is studied. Through brilliant melodies based upon the voice and innately precise stage sense, he described characters in his opera very vividly and he made dramatic progresses very successfully. Even though he composed many operas like , his great talent was best showed in his opera buffa like <Ⅱ Barbiere di Siviglia>(1816, staged in Rome for the first time). Economical construction, clear orchestration, and harmony which is not complex and always shows his originality are the features in his style. Above all, he was great in comic description of characters at stage and dramatic conditions. After moving to Paris, he composed a comic opera (1828, first peformed in Paris) and a grand opera in French style, (1829, first performed in Paris). In his works like and , Rossini showed that he achieved great development in its tone color, dramatic plotting and its gravity and generosity. And the description of nature accomplished by the overwhelming treatment of chorus and orchestra showed the stylistic element of program music. He devoted himself as a composer who succeeded to the classical Italian opera tradition and developed it furthermore, and opened the new time of Romanticism. He created the foundation to Romantic opera which was linked to Donizetti(1797-1848), Bellini(1801-1835), and Verdi(1813-1901).
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
교육대학원 > 음악교육전공 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE