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dc.contributor.author김윤실-
dc.creator김윤실-
dc.date.accessioned2016-08-26T02:08:31Z-
dc.date.available2016-08-26T02:08:31Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.otherOAK-000000003953-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/193577-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000003953-
dc.description.abstractElectronic commerce is more than just handling purchase transactions and funds transfers over the internet. Despite electronic commerce s past roots in transactions between large corporations, banks, and other financial institutions, the use of the internet as a way to bring electronic commerce to the individual consumer has led to a shift in viewpoint. Over the past few years, both the press and the business community have increased their focus on electronic commerce involving the consumer. The economics of electronic commerce is concerned with a new market whose delivery and communication infrastructure happens to be the internet. The economics of electronic commerce focuses on markets whose transactions are facilitated by communications networks and delivery systems. However, any digital communications media will soon be capable of supporting virtual transactions in the electronic marketplace, including telephone wires, cables, microwaves, and satellites. The primary purpose of this study was to make an empirical analysis of what effect electronic commerce recognized as one of the important determinants of international competitiveness had on the economic performance of the firm. Therefore, the key task of this study was to identify how much effect occurred when the firm introduced and used electronic commerce. And then, The wide use of Information Technology(IT), especially for the rapid diffusion of the Internet, brings us a new paradigm, called "Electronic Commerce", or "Digital Economy." The paradigm is regarded as a business strategy essential to organizations‘ competitive advantage. So, this study shows in the area of e-strategy, especially for the combined strategy of the Electronic Commerce and The General Commerce.-
dc.description.tableofcontents제1장 서론 = 1 제1절 문제 제기 = 1 제2절 연구 목적 = 3 제2장 전자상거래의 개요와 현황 = 6 제1절 전자상거래의 정의 = 6 제2절 전자상거래의 유형 = 11 1. 전자상거래 개념에 따른 분류 = 11 2. 전자상거래 주체에 따른 분류 = 13 제3절 국내외의 전자상거래 현황 = 15 1. 국내 현황 = 15 2. 국외 현황 = 17 제3장 전자상거래와 전통적 상거래 방식의 비교 연구 = 20 제1절 전자상거래와 전통적 상거래 방식의 차이점 = 20 제2절 전자상거래와 전통적 상거래 방식의 장·단점 = 24 1. 대금 지불 및 제품 교환 방법 = 24 2. 판매 및 주문 처리 시스템 = 25 3. 광고 및 홍보활동 = 26 4. 소비자 지각 위험도적인 측면 = 26 제3절 국내외의 전자상거래 활용 사례 = 29 1. 국외의 사례 = 29 2. 국내 대기업의 전자상거래 활용사례 = 32 제4장 전자상거래와 전통적 상거래 방식의 통합전략 = 37 제1절 전통적 상거래의 전자상거래와의 연계를 통한 기대효과 = 37 1. 운영 차원과 전략적 차원에 따른 구분 = 37 2. 기업의 고객 유인과 경제적 기대 효과 = 40 제2절 전자상거래와 전통적 상거래 방식의 통합 전략 = 49 1. 전자상거래와 전통적 상거래의 통합 유형 = 49 2. 전자상거래와 전통적 상거래의 통합전략 = 51 제5장 결론 = 57 제1절 연구 결과 요약 = 57 제2절 연구의 의의와 한계점 = 62 1. 연구의 의의 = 62 2. 연구의 한계점과 향후 연구 방안 = 63 참고문헌 = 65 ABSTRACT = 68-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent598175 bytes-
dc.languagekor-
dc.publisher이화여자대학교 정책과학대학원-
dc.title전자상거래와 전통적 상거래 방식의 통합 전략과 기대효과-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major정책과학대학원 산업경제학전공-
dc.date.awarded2002. 8-
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정책과학대학원 > 산업경제학전공 > Theses_Master
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