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dc.contributor.author김희성-
dc.creator김희성-
dc.date.accessioned2016-08-26T02:08:33Z-
dc.date.available2016-08-26T02:08:33Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.otherOAK-000000070723-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/193161-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000070723-
dc.description.abstractIn this study, I drew success factors by systematically utilizing the knowledge of an expert, so as to analyze the success factors of a web site for price comparison, then computed the degree of importance per item for success factors of a web site for price comparison by using Analytic Hierarchy Process(AHP) which is one of the statistical model used for decision of priority sequence, and then decided the priority sequence. The analysis results of importance for success factors of a web site for price comparison performed in this study are summarized as follows: In the first phase, weight results for each item showed timeliness, reliance, variety of products, convenience and service for customers in sequence. As the result of general weights of standards drawn by Expert Choice Program, an inconsistency index for all the hierarchy appeared to be 0.02. In the respect that consistency rate is smaller than 0.1 which is the general consistency standard, it can be seen that there are considerable consistency of judgment over the hierarchy. The results of the second phase are obtained by comprising lower elements for each item of the first phase and combining the weights of the first phase elements. These results in connection with the detailed factors of timeliness showed prompt update of price, providing information for dealing price, providing graph of price trends and providing standard catalogue in sequence. The results in connection with the detailed factors of reliance showed stability for products, stability of shopping mall for cooperation, system for compensation of the minimum price, security technology and stability of server in sequence. The results in connection with the detailed factors of variety of products showed the number of dealing products and number of shopping mall for cooperation in sequence. The results in connection with the detailed factors of convenience showed searching and simplicity of a web page in sequence. Further, the results in connection with the detailed factors of service for customers showed service for customers on shopping mall, service for confirmation of distribution, service for community support, providing cooperative buying, tailor-made service, additional service, continued events in sequence.-
dc.description.tableofcontents목차 = ⅰ 표목차 = ⅲ 그림목차 = ⅳ 논문개요 = ⅴ 제1장 서론 = 1 A. 연구 배경 = 1 B. 연구 목적 = 2 C. 연구 방법 = 3 D. 논문 구성 = 4 제II장. 이론적 배경 = 5 A. 정보제공 서비스에 관한 문헌적 고찰 = 5 1. 정보제공 서비스 개념 = 5 2. 정보제공 서비스 분류 = 6 3. 정보제공 서비스 특성 = 7 B. 웹사이트의 주요 성공요인에 관한 연구 = 10 1. 가상공간 기업의 성공요인 = 10 2. James Ho의 연구 = 11 3. Navigation(탐색)의 편리성에 관한 연구 = 12 4. Information Quality의 중요성 연구 = 14 5. 웹사이트 주요 성공요인에 관한 가격비교 사이트의 시사점 = 17 C. 인터넷 이용자의 정보요구도에 관한 연구 = 18 D. 인터넷 쇼핑몰 개요 = 21 1. 인터넷 쇼핑몰 정의 = 21 2. 인터넷 쇼핑몰 분류 = 22 E. 가격비교사이트 개요 = 22 1. 가격비교사이트 정의 = 23 2. 가격비교사이트 분류 = 24 제III장. 연구방법 = 30 A. 연구방법의 선정: 계층분석과정 방법의 개요 = 30 B. 계층분석과정 방법의 분석과정 = 32 C. 자료 수집 방법 = 40 제IV장. 가격비교 사이트 중요도 분석 = 40 A. 계층적 구조화 = 40 B. 가중치(Weight)의 도출 = 42 C. 성공요인별 이원비교와 요인별 중요도 분석결과 = 46 제V장. 결론 및 한계 = 56 A. 연구의 결론 = 56 B. 연구의 한계 = 58 참고문헌 = 60 영문초록 = 63 부록1. 설문지 = 65 부록2. 통계청자료 = 70-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent789831 bytes-
dc.languagekor-
dc.publisher이화여자대학교 경영대학원-
dc.titleAHP를 이용한 가격비교 사이트 성공요인에 관한 연구-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.format.pageiv, 72 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major경영대학원 경영학전공-
dc.date.awarded2002. 2-
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경영대학원 > 경영학전공 > Theses_Master
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