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내면의 정신세계가 표출되는 문필가의 Portrait

Title
내면의 정신세계가 표출되는 문필가의 Portrait
Authors
박상희
Issue Date
2000
Department/Major
디자인대학원 사진전공
Publisher
이화여자대학교 디자인대학원
Degree
Master
Abstract
역사란 인간과 사회가 겪어온 다양한 사건과 문화, 사조, 의식 등의 형태가 기록화된 것으로 어떤 사물이나 인물, 조직들에 의한 사건이 여러 장르의 형태를 통해 현재까지 표현된 자취를 말한다. 사회의 구성원들인 인간은 어느 시대를 막론하고 세계의 중심에 자리하고 있다. 역사의 객관적이고 진실한 기록방식에는 문자매체에 의한 기록 외에도 다양한 방식이 있겠지만, 사진술은 그 발명 순간부터 사실적이고 직접적인 기록의 역할을 충실히 수행해 오고 있다. 그러한 이유로 우리는 세계의 주목을 받고 있는 곳 뿐만 아니라 외면 당하고 있는 곳에서도 사진가의 모습을 빠짐없이 발견할 수 있다. 우리는 사진의 이러한 사실적 기록성에 예술성을 가미하는 접근방법을 시도하였다. 문화를 이루는 무수한 인간의 활동 중 문학예술을 통한 문필가들의 행적은 기호학 체계가 구성된 시기부터 대중에게 상상을 초월할 정도의 영향력을 끼치고 있다. 그들은 창의성과 인내를 요구하는 매우 힘든 작업을 수행하였다. 그들의 작품들은 자신의 개인적 만족뿐만 아니라 대중과의 완벽한 교감에 의해 그 완성도가 높아진다. 따라서 작가는 자신의 의지와는 관계없이 독자의 지대한 관심 또는 비평을 감수해야만 한다. 물론 다른 대중 매체의 예술, 이를 테면 음악, 행위 또는 영화 등의 예술과 비교하여 문학은 작품의 내용전달 방식이 기호체계를 통한 것이기 때문에 덜 직접적이라 할 수 있다. 그러므로 문필가들은 매끄럽게 다듬어지지 않은 순수한 모습을 간직하고 있다. 본 연구자는 세인의 관심도에 비해 비교적 드러나진 않았지만 자연스럽게 특징지어지는 문학예술가들의 표정이나 몸짓을 포착해 내고자 했다. 이와 함께 사진작가가 직접 문학예술가들을 접하고 그들에게서 느껴지는 문필가의 내면에서 외면으로 흐르는 분위기를 본 작업을 통해 나타내고자 노력하였다. ; A History is a documented form about various event cultures, tendencies and minds that humans and societies have experienced. Also, it s an express trace to now through various types of genres by the events which are objects, people, and organizations so on. Humans in a society represent the world regardless the ages. Although there are many objective and true recording methods besides a letter-based method, the photograph has carrying out its realistic and direct recording role completely from the moment invented. As that reason, we can find the photo artists where not only the scene places by the world but also the alienated places. We try an approach that could mix photo s realistic recording feature to artistic one. writter s literature art life has influencing to masses as good as we couldn t imagine until the age of the symbolic systems were structured. Their works could be more successful by both that writter s self-satisfaction and the perfect rapport between the people and theirs literatures. Therefore, a writer should accept a complinent as well as a criticism from the readers regardless of their intension. A literature is less directive compare to the arts so called music, behavior and movie because a symbolic system is used for its expression. Therefore, the writers can have not refined innocence. We try to find out a writer s looks or gestures that could be distinguished naturally despite they aren t come out relatively in light of the readers intereste about them. We also try to be more careful in depicting writer s philosophy in his unconscious level to outer world
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