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dc.contributor.advisorPeter H. Kipp-
dc.contributor.author박형주-
dc.creator박형주-
dc.date.accessioned2016-08-26T12:08:02Z-
dc.date.available2016-08-26T12:08:02Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.otherOAK-000000072482-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/189368-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000072482-
dc.description.abstractThis thesis aims to promote Korean cultural experience classes through a series of travel feature stories in English, and to provide a model of persuasive travel stories for foreign visitors using the elements of travel features and double point of the views. Currently, there is no management institution to administer or promote these classes and most Korean cultural experience classes run as pilot programs. Furthermore, few PR writing models for Korean cultural experience classes exist, so writing such specialized travel features fills an existing demand by both tourists and the travel industry and offers models for potential future travel features of this field. This thesis is prefaced with a theoretical paper discussing the significance of cultural experience classes, focusing on how they can be promoted through feature articles using elements travel writing─place, experience, emotion, and additional PR elements─and using a combined point of the view.;본 논문은 서울에서 운영되고 있는 한국문화체험수업에 관련된 영문 여행기사를 제작하여 한국문화체험수업에 대한 관심도를 높이고, 근래 들어 부상하고 있는 문화체험수업에 대한 영문 여행기사작성에 있어서, 필수적으로 부각해야 할 요소들을 적용시킨 여행기사 모델을 제시하고자 쓴 것이다. 필자가 실행한 문화체험수업 프로그램 관련기관 담당자의 인터뷰에 따르면, 현재 실시되고 있는 한국문화체험관련 수업을 총괄할 기관이 없을 뿐만 아니라, 프로그램을 실시하고 있는 각각의 기관 또한 정규적인 의미가 아닌 단발적으로 문화체험수업을 실행하고 있다. 또한, 이러한 상황으로 인해 문화체험수업을 총체적으로 홍보할 만한 기관이나, 구체적인 홍보문서의 모델부재의 상황하에 영어를 사용하고 있는 외국인을 위한 문화체험수업관련 영문여행기사의 필요는 자명하다. 본 논문의 전반부에는 문화체험수업의 의의를 밝히고, 여행기사 작성을 위해 필요한 필수요소인 장소(Place), 경험(Experience), 감정이입(Emotion), 체험문화수업의 운영장소인 서울이 갖고 있는 홍보요소를 논문의 여행기사에 어떻게 적용시켰는지를 서술하였다. 또한, 효과적인 홍보기사모델 작성을 위해 한국인의 시각에서 한국문화에 대해 서술한 1인칭 관점서술기법 및 중립적인 3인칭 관점서술기법을 동시에 사용하여 외국인 여행자와 한국인간의 상호이해를 꾀할 수 있도록 통합적인 시각의 여행기사모델을 제안하였다. 후반부에는 각 문화체험수업에 관련한 영문기사를 작성하여, 추후 같은 장르에 관한 여행기사 작성을 위해 참고할 수 있는 모델로서 제시하고 있다.-
dc.description.tableofcontentsPart I. Travel Features about Cultural Experience Classes 1 A. Purpose of the Thesis 1 B. Current Trends in Tourism 8 C. Elements of Travel Features 20 1. Place 21 2. Experience 24 3. Emotions 32 4. Additional PR Elements of Travel Features 36 D. Combined Point of the view 43 E. Discussion 50 Part II. Five Travel Features 53 1. Cooking Your Own Taste of Korea at Ongo Food Communications 54 2. Ceramics and Painting Classes at the National Museum of Korea 66 3. Paper Crafts and Fan Painting at the Global Culture & Tourism Center at Myeong-dong 77 4. An Adventure around Seoul City with the Cultural Experience of Seoul Tour 90 5. Dancing to the Beat of K-Pop at JK Dance Studio 100 Works Cited 109 국문초록 114-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent26097223 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 대학원-
dc.subject.ddc800-
dc.titleTravel Features About Korean Cultural Experience Classes-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.translated한국문화체험수업에 관한 영문 여행기사 작성-
dc.format.pagevii, 115 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major대학원 영어영문학과-
dc.date.awarded2012. 8-
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일반대학원 > 영어영문학과 > Theses_Master
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