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Bernard Malamud의 The Assistant와 The Fixer에 나타난 人間精神의 勝利

Title
Bernard Malamud의 The Assistant와 The Fixer에 나타난 人間精神의 勝利
Other Titles
TRIUMPH OF HUMAN SPIRIT IN THE ASSISTANT AND THE FIXER
Authors
崔惠淑
Issue Date
1986
Department/Major
대학원 영어영문학과
Keywords
Bernard MalamudThe AssistantThe Fixer인간정신
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Abstract
Bernard Malamud, as a writer, starts by assuming certain shared values - the power of love, the transcendent potential of meaningful suffering and self-sacrifice, and the beauty of the human spirit. The theme which is consistent all through his works is the spiritual triumph through suffering, and one characteristic which remains consistent throughout is bib moral earnestnese toward humanity. In the twentieth century filled with Nihilism, Malamud suggests the guide to an affirmative life and a desirable man through the background of Jewish history of suffering and surmounting. The Jews are historically regarded as an emblem of human existence alienated and oppressed. They presents the most dramatic materials for the painful situation of modern man. Malamud'a statement, "All men are Jews" implies that the few in his works is a metaphor of the good man suffering and struggling for the existence of true self in the face of the dehumanized and absurd world. And this proves that Malamud is not a Jewish writer but a modern American writer, for whom the Jews mean all men. This thesis tried to examine how Frank and Yakov achieve their "true self" and "inner freedom" through suffering and sacrifice in The Assistant(1957) and The Fixer(1966). Malamud suggests that 'a new life' is not an outcome, but a process to make unavoidable suffering meaningful. The world of The Assistant is a world of Dualism - idealism and materialism, optimism and pressimism, and hope and despair. Malamud dramatizes the process of Frank's rebirth from a criminal to a saint, trying to keep his balance between the opposites and avoid the sentimentality. In The Fixer, the absurdity of human existence and the suffering are more intensely depicted that in The Assistant. Yakov's awareness of his own identity as a Jew makes him escape from the self-centerdness and reborn as a public man who is responsible for all the Jew. While the author is concerned about the moral growth of an individual in The Assistant, he raise the issue of the social implications of the individual's moral behavior in The Fixer. As a conclusion, Malamud suggests the paradox that one's spiritual satisfaction is achieved only when he bears a burden of suffering for others and that one's inner freedom is also realized only when he is involved with others. Bernard Malamud, through his works, presents the hope that justice and human dignity can be recovered by discovery of each man's latent human values in the isolation and despair of the modern world.;Bernard Malamud는 작가로서 사랑의 힘, 의미있는 고통과 자기회생의 초월적인 힘, 그리고 인간 정신의 아름다움이 공유하는 가치를 인정하고 있다. 그의 소설을 일관하는 주제는 고통을 통한 인간정신의 승리로, 인간성 회복에 대한 도덕적 진지성은 그의 모든 작품에 예외없는 특징이다. Malamud은 유태인의 고난과 극복의 역사를 배경으로 종말론적 허무주의가 팽배한 현대에 긍정적인 삶의 좌표와 인간상을 제시한다. 역사적으로 볼 때 유태인은 소외되고 고통받는 인간존재의 전형으로 간주될 수 있으며, 현대인이 처한 곤경을 묘사하는 데에 가장 극적인 材料를 제공하고 있다. "All men are Jews"라는 Malamud의 주장에서 보듯이 그의 작품에 등장하는 유태인은 비인간화되고 부조리한 세계에 직면해서 自我의 존속을 위해 고통받고 투쟁하는 선량한 인간을 상징한다. 이와 같은 유태인의 상징성은 Malamud가 유태작가의 범주를 넘어선 보편적인 현대 미국작가임을 증명하고 있다. 본 논문에서 The Assistant(1957)와 The Fixer(1966)를 통해 개인이 고통과 희생을 통해 참된 自我와 내적 자유를 성취함으로써 어떻게 인간정신의 승리를 이루어 가는가 하는 문제를 고찰하였다. Malamud는 'a new life'란 '결과'가 아니라, 피할 수 없는 고통을 의미있게 만드는 '과정'임을 이 두 작품을 통하여 제시하고 있다. The Assistant의 세계는 이상주의와 물질주의, 낙관주의와 염세주의, 그리고 희망과 절망이 교차되는 이원론적인 세계이다. Malamud는 이러한 양 극 사이에서 균형을 취하고 감상주의(Sentimentality)를 배격하면서, 범죄자에서부터 聖人다움을 성취하는 Frank의 영적 재생과정을 그리고 있다. The Fixer는 The Assistant보다 부조리한 인간상황과 고통을 Yakov의 감옥을 통해 보다 더 강렬하게 보여준다. Yakov은 유태인으로서의 인간조건과 自我에 대한 identity를 인식함으로써 자기중심적이었던 이기적 自我에서 벗어나 유태인 전체에 대해 책임을 지는 公人으로 발전하게 되며, 더 나아가 일체의 惡에 대하여 정신적 승리를 이루는 현대적 영웅으로 재생한다. 이와 같이 The Assistant에서 작가의 관심이 주로 개인의 도덕적 성장에 있었다면, The Fixer에서 Malamud는 개인의 도덕적 성숙이 사회적 행위 속에서 어떻게 적용되어야 하는가의 문제도 다루고 있다. Bernard Malamud는 The Assistant와 The Fixer의 두 작품을 통해, 개인의 영적 만족감은 타인을 위해 고통의 짐을 질 때 이루어지며, 내적 자유 역시 타인과의 관계 속에서 얽혀있을 때에 성취될 수 있다는 역설(Paradox)를 보여준다. 따라서 Malamud는 위기 의식과 절망, 고립이 팽배한 이 시대에서 정의와 인간의 존엄성을 회복할 수 있다는 희망을 제시해 주고 있다.
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일반대학원 > 영어영문학과 > Theses_Master
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