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Sergei Sergevich Prokofiev의 violin sonata no.2 op.94a에 대한 연구

Title
Sergei Sergevich Prokofiev의 violin sonata no.2 op.94a에 대한 연구
Other Titles
(A) study on sergei prokofiev's violin sonata No.2 op.94a
Authors
김경은
Issue Date
2000
Department/Major
대학원 음악학과
Keywords
프로코피에프신고전주의음악어법제1악장
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Abstract
Prokofiev is a Russian representative composer who has succeeded the traditional music and had it linked to his own originality to make another thing. The situation alt that time is variable period having the First World War and Revolution in October etc. So his music features coexistence of bipolar factors, to put it in another words, optimistic and creative elements. We can find following systematic and mechanical ones, and that sweet lyricism and wild power. This music consists of four movement totally. The first movement consists of presentation, development and reappearance in perfect Sonata form and the second movement not take slow movement to appear another classics Sonata but quick scherzo and the third movement is lyric movement in simple 3 part form of A-B-A', and the fourth movement consist of presentation development and reappearance in Rondo Sonata form. Harmonical side add dissonant chord to basic chord using passing-tone and neighboring-tone and come out parallel motion of perfect 5 and 8 degrees. It is chord that isn’t out of tonality music and that appear dissonant chord and unfeeling tonality, but it is connected with finally certain tonality establishing harmony. In melody, long and continuing melody is featured and half gamut and full gamut appear very much. The rhythm appear moving super rhythm, changing rhythm frequently, using many kind of ostinato at accompaniment. These features that indicate Neoclassical form and helping understood this music valuable composing top of the 20th century.;프로코피에프(Sergey Sergevich Prokofiev 1891-1953)는 20세기 현대음악의 발전에 공헌한 러시아의 대표적 작곡가이다. 그는 '모더니즘의 창건자'라 일컬어 질 만큼 현대 음악사에 있어 중요한 위치를 차지하였다. 20세기 초, 사회의 혼란과 함께 음악 세계는 양식의 개념에 대한 확실한 타당성을 논하기조차 어려울 만큼 많은 사조들이 나타났다. 그 가운데 그는 20세기 음악이 지닌 문제들을 고전적 기법과 원리를 통해 해결하려는 신고전주의 경향을 지지하였고, 그의 음악의 특징을 드러내는 다섯 가지 요소의 음악어법을 통해 모든 장르에 걸친 많은 작품을 작곡 하였다. 그러나 그는 일정한 작곡기법을 세우거나 이론적인 탐구에 치우치지 않았고 그만의 독창적인 음악세계를 구축하였다. 「Violin Sonata No.2」은 원래 플릇을 위한 소나타로 작곡되었으나 후에 바이올리니스트인 다비드 오이스트라흐의 제안으로 바이올린 소나타로 편곡된 작품이다. 이 곡은 고전적 형식의 틀을 가지고 있는 신고전주의적 작품으로 길고 서정적인 선율 속에 익살, 풍자, 유모스런 특징이 대담한 화성과 생기 있는 리듬, 함께 구성되어 있는 것이 특징이다. 본 논문에서는 「Violin Sonata No.2」의 분석을 통해 그의 전반적인 음악세계에 대한 이해를 도모하고자 한다.
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일반대학원 > 음악학부 > Theses_Master
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