Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 申栗美 | - |
dc.creator | 申栗美 | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-25T04:08:05Z | - |
dc.date.available | 2016-08-25T04:08:05Z | - |
dc.date.issued | 1985 | - |
dc.identifier.other | OAK-000000024271 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/180825 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000024271 | - |
dc.description.abstract | 본 논문에서는 애니메이션 (animation) 제작에 있어서의 시간과 노력을 줄이기 위하여, 그 과정을 컴퓨터에 구현시키는 방법을 연구하였다. 중간획에 生成技法中 線形內揷法과 動點制約法에 대하여 각각 비교 연구하고, 두 기법을 조합한, 효율적이고 자연스러운 애니메이션을 컴퓨터에 구현하는, 방법을 개발하였다. 이 방법에 의해, 실제적인 애니메이션을 VAX-11/780 시스템을 호스트로 하는 GIGI (the General Imaging Generator and Interpreter) 그래픽 터미널에 구현하였다.;In this thesis, the method that realizes the process of producing a cel animation on the computer is studied in order to reduce time and exertion in producing it. The linear inbetweening technique and the moving point constraint technique among the inbetweening techniques are compared and analyzed with each other. Then a method that realizes effective and, at the same time, natural animation on the computer is developed by combining these techniques. By this method, an actual animation is implemented on the GIGI(the General Imaging Generator and Interpreter) graphics terminal connected with a host computer, the VAX-11/780 system. | - |
dc.description.tableofcontents | 목차 = ⅲ 논문개요 = ⅴ Ⅰ. 서론 = 1 Ⅱ. 컴퓨터 主骨組技法 = 4 A. 개념 = 4 1. 정의 = 4 2. 利點 = 5 B. 종류 = 6 Ⅲ. 線形內揷法에 의한 中間畵의 생성 = 8 A. 알고리즘 = 8 B. 구현 = 10 1. 입력자료 = 11 2. 프로그램의 구성 = 11 3. 결과 = 13 가. 위치의 이동 = 13 나. 원형의 변형 = 14 C. 제한점 = 17 Ⅳ. 動點制約法에 의한 中間畵의 생성 = 18 A. 알고리즘 = 18 B. 구현 = 24 1. 입력자료 = 24 2. 프로그램의 구성 = 24 3. 결과 = 26 C. 제한점 = 27 Ⅴ. 中間畵 生成技法에 의한 애니메이션의 구현 = 28 A. 알고리즘 = 28 B. 결과 = 29 Ⅵ. 결론 = 38 참고문헌 = 40 ABSTRACT = 42 | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format.extent | 1293570 bytes | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 이화여자대학교 대학원 | - |
dc.subject | 중간화생성기법 | - |
dc.subject | 애니메이션 | - |
dc.subject | animation | - |
dc.title | 中間畵 生成技法에 의한 컴퓨터 애니메이션(animation) | - |
dc.type | Master's Thesis | - |
dc.title.translated | (A) STUDY ON THE COMPUTER ANIMATION BY INBETWEENING TECHNIQUES | - |
dc.format.page | 42 p. | - |
dc.identifier.thesisdegree | Master | - |
dc.identifier.major | 대학원 수학과 | - |
dc.date.awarded | 1986. 2 | - |