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Maurice Ravel의 에 관한 고찰

Title
Maurice Ravel의 에 관한 고찰
Other Titles
The Study of the Analysis Maurice Ravel's [Tzigane]
Authors
남혜연
Issue Date
2007
Department/Major
대학원 음악학부
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Abstract
음악에서의 새로운 양식이나 형식은 그 시대 특유의 상황과 밀접한 관계를 가지고 성립되었으며, 동시대 타 예술의 기법적 특징과 상호 연관성을 가진다. 특히, 인상주의 음악에서는 다른 양식의 음악보다 이러한 관계를 두드러지게 보여준다. 19세기 전반의 프랑스에서는 변혁의 시기로 다양한 발전과 자각이 여러 분야에서 나타났는데 인상주의의 태동은 이로써 가능했다. 이 시대에는, 봉건적 구제도에서 벗어나 근대 공화정으로의 변화, 과학의 발달, 자본주의의 성립 등에 의하여 근대국가로의 이행이 가속화 되었다. 이러한 움직임은 미술 분야를 시작으로 문학, 음악 등 예술분야에도 많은 영향을 주었는데 이는, 이전시대의 예술에 반목하는 경향이 있었다. 각 분야별로, 미술에서는 사실주의, 자연주의가 인상주의로, 문학에서는 사실주의, 자연주의가 상징주의로, 음악에서는 낭만주의가 인상주의로 변하였다. 라벨 - Maurice Ravel ( 1875~1937 ) 은 드뷔시 - Achille Claude Debussy (1862~1918) 와 함께 19세기 프랑스 인상주의를 대표하는 중요한 작곡가이다. 드 반면 라벨의 음악은 고전주의 음악 양식을 토대로 하여 명확하고 깨끗한 선율구조, 이지적인 감정표현 등 자신의 개성적인 음악세계를 형성하였다. 라벨의 [Tzigane] 는 그의 작품 시기 중 제3기에 속하는 작품으로 1924년 런던에서 작곡되었고 헝가리의 바이올리니스트 젤리 다라니(Jelly d,Aranyi, 1895~1966)에 의해 초연되었다. 이 작품은 헝가리 랩소디 양식으로 바이올린의 뛰어난 기법을 펼치는 곡이다. 빠른 하모닉스와 피치카토, 4중 스톱, 끊임없이 진행하는 화려한 패시지, 템포의 미묘한 변화, 리듬적인 음형, 순차적인 화성, 집시풍의 선법 등의 사용으로 이 작품이 ‘정격 선법적인’ 운치가 느껴지도록 하고 있다. 무반주 바이올린의 서주 - Lento, quas : cadenza 에서는 각각의 주제가 제시되고 변형되어 출현한다. 후반부의 Moderato - Mento vivo, gragioso - Moderato 에서는 이전의 요소들을 참조 하여 끊임없는 진행을 보이며 종결한다.;Maurice Ravel ( 1875~1937 ) was a leading music composer in 19th century French impressionism along with Achille Claude Debussy(1862~1918). Music of Debussy, innovated uniqueness with features of missing tonality, mixed rhythm, impressionistic aspects whereas Ravel's classical based music formed his own musical philosophy with explicit melody and distinguished expressions. Ravel's music is commonly known as 3 differential periods; for the first period, Ravel tried to express his own musical philosophy which based upon impressionism. Second period, it was the time for him and his musical uniqueness was formed by expressing both ethnic and non-ethnic perspectives. Throughout this stage, he uses conspicuous harmony and approach with blurred tonality. Lastly, the third period was the time in which his musical individuality had finally established, adding romanticism and jazzy rhythms. In 1924, London, Ravel composed as his third period compose, 'Tzigane', and this grand musical piece was staged for the first time by a Hungarian violinist Jelly d. Aranye(1895~1966). Unaccompanied violin introduction - Lento, Quas: In cadenza, it is a place for a given and changed subject. Moderato of later part, - Mento vivo, gragioso - In Moderato, it ends with presenting infinite progress by adopting pre-existing components. This musical piece in a form of rhapsody portrays unbelievably outstanding harmonic technicality through violin. Rapid harmonies, pizzicatos, quartet stops, splendid endless passages, slight changes in musical tempo, rhythmic forms, consonance one after another, and gypsy-like musical fashion are creating authentic state as a whole.
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일반대학원 > 음악학부 > Theses_Master
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