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Johannes Brahms Viola Sonata No.1 in F minor, Op.120에 관한 연구

Title
Johannes Brahms Viola Sonata No.1 in F minor, Op.120에 관한 연구
Other Titles
A Study on Johannes Brahms' Viola Sonata No.1 in F Minor, Op. 120
Authors
김자영
Issue Date
2005
Department/Major
대학원 음악학부
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Abstract
신고전주의를 대표하는 Johannes Brahms (1833~1897)는 고전적 전통과 낭만적 표현력을 결합시킨 작곡가로서, 그의 작품들은 서정적이고 내성적인 브람스 특유의 세계를 잘 나타내고 있다. 그는 19C중반의 고전적 교향곡의 전통을 이었으며, 실내악에서도 큰 공헌을 하였다. 또한 발달된 고전파 소나타 형식을 가장 훌륭하게 전승시킨 낭만주의의 대표적 작곡가이며 낭만 시대의 보수적인 작곡기법을 추구했던 대표자이다. 그 당시의 낭만주의적인 흐름에서 벗어나 절대 음악을 추구했었으며, 이 기법은 고전주의와 바로크적인 양식이었다. 그는 신고전주의적인 문을 열었다고 할 수 있다. 대체로 브람스의 작품은 보편적으로 웅장하고 깊이가 있었으며, 이것은 작곡 방식에 있어서 신중을 기했다는 것을 알 수 있다. 그는 4개의 교향곡과 관현악곡 등 많은 작품을 남겼고 실내악 분야에서도 24곡의 작품이 있다. 그 중에서 Violin Sonata 3곡, Cello Sonata 2곡, Viola Sonata 2곡은 많이 연주되고 있다. Viola Sonata No.1 F minor, Op.120은 원래 Clarinet을 위한 Sonata이었는데, 브람스가 그의 기호와 성격에 따라 Viola Sonata로도 편곡되어 자신이 연주할 수 있었으며, 많이 연주되고 있는 곡이다. 또한 낭만시대에 작곡된 첫 비올라 작품이라는 것으로도 연구의 필요성을 나타내는 곡이다. 이 곡은 고전적인 Sonata 형식 안에 다양한 음악적 기법을 볼 수 있고, 브람스의 마지막 실내악곡으로써 연구가치가 높다고 할 수 있다.;Johannes Brahms(1833-1897) is a German composer who combines romantic expression with classical tradition. Throughout his works, we are able to appreciate his characteristic music world, lyrical and introspective. Brahms succeeds in the tradition of classical symphony and makes a great contribution towards chamber music. He is a prolific composer with various works, such as four symphonys, four concertos, orchestral music, solos, vocal music etc. Especially he gives his life to chamber music for more than 40 years. Therefore he leaves 24 works which give us great help to understand his music world. Among them, many musicians like to perform three violin sonatas, two cello sonatas and two viola sonatas nowadays. 'Viola Sonata No.1 F Minor, Op.120' is significant because it is not only the first viola work composed in the romantic period but also his last chamber music work. This consists of four movements ; a Sonata Allegro form in the 1st movement, a Ternary (A-B-A′) form in the 2nd, a Scherzo I-Trio-Scherzo II (Ternary)form in the 3rd and a Rondo Sonata form(A-B-A′-C-B′-A′) in the 4th. It is based on the classical form. His musical techniques represent the particular form of Romantic period; such as syncopation, chromatic scales, cross rhythm, hemiola rhythm, irregular phrases and various modulations. Brahms, as an abundant lylical romantic composer, always seeks for the typical classic music. It is meaningful that his music trend reflects classicism in the later Romantic period.
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일반대학원 > 음악학부 > Theses_Master
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