View : 16 Download: 0

Internet mergers and acquisitions as a breakthrough in the crisis of venture industry based on value creation

Title
Internet mergers and acquisitions as a breakthrough in the crisis of venture industry based on value creation
Authors
장효육
Issue Date
2000
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Abstract
This thesis, by studying form the definition of merger and acquisition of Internet Business, example of merger and acquisition cases in Internet Business in US and methods of valuation of Internet firms, analyzes the successful case of merger and acquisition in Korea, SecureSoft. Though the Process, implication of merger and acquisition of Internet Business can be induced to apply it to Korean Internet Business Market as the same meaning of venture companies in Korea. It aggravates the sentiment of crisis to the Internet Industry with the atmosphere of crisis of venture. Korean Internet Business has very growth potential even though it has relatively poor infrastructure compared to the developed country like United States. Therefore, it should try to find a solution for survival and growth. Strategic Alliance or merger and acquisition would become good tools to achieve the goal of Internet Business in current situation through creating synergies. This period is a kind of initial stage for Korean Internet companies to challenge the difficult circumstances. Those strategies such as alliance or merger and acquisition could become a meaningful and successful breakthrough when not only entrepreneurs and investors understand fully the tools but also regulations and industry atmosphere are favor of merger and acquisition. The thesis deals the related subjects. ;이 논문은 인터넷 사업의 인수 및 합병의 의미의 고찰을 시작으로, 인터넷 사업과 그 환경이 한국에 비하여 성숙기에 있는 미국 인터넷 사업의 인수 및 합병을 통한 성공사례, 합병 후 시업가치의 증가측면을 살펴본다. 그것을 통하여 한국의 인터넷 사업 분야에 있어서의 인수 및 합병의 의미 및 필요성을 고찰한다. 대표적인 성공사례로 꼽히는 SecureSoft사의 인수합병의 분석을 통하여 현재 한국 인터넷 사업이 나아가야 할 방향을 짚어볼 것이다. 실리콘 벨리와는 달리 벤처기업이 곧 인터넷 산업을 의미했던 한국의 시장이 최근 벤처의 위기설과 더불어 인터넷 선진국에 비해 부족함에도 불구하고 급격한 성장이 예측되는 한국의 인터넷 시장은 전략적 제휴, 인수 및 합병 등을 통하여 시너지를 창출하여 생존과 성장을 위한 기반을 다져야 한다. 현재는 인터넷 산업이 어려운 시기를 돌파하여 나가는 초기로 이러한 수단이 의미 있고 성공적이기 위해서는 기업가와 투자자의 올바른 이해가 필요하다. 뿐만 아니라 산업 환경과 규율이 인수 및 방영을 활성화하는 방향이어야 할 것이다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE