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Girls' Primary Education In Rural Blue Nile State, Sudan

Title
Girls' Primary Education In Rural Blue Nile State, Sudan
Authors
Elmagboul, Ola Elfatih
Issue Date
2008
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Abstract
Illiteracy is widely spread among Sudanese women (72.0%) especially in rural areas. Girls' primary education is the first step in the eradication of illiteracy among the young generations. This study investigates the factors that limit girls' primary education in rural areas, the case study was Blue Nile State. The study was conducted in the two available girls' primary schools in Alserawo and Oufud (two villages chosen by the cluster method). Twenty students aged 12-15 years attending the eighth grade (last one) from each school were chosen by the random sampling method. A questionnaire was used to collect primary data about the girls' personal information and some socio-economic parameters about their parents. The literature was the source of the secondary data. Data was analyzed by the SPSS program and results expressed as percentages shown in tables. The field work was conducted during the period 15-26^(th) February 2008. There was increasing awareness of the benefits of girls' education with successive female generations as illiteracy was 40.0% among the mothers but was 15.0% among their elder daughters. 95.8% of the mothers had primary education but their daughters' education proceeded to the secondary (31.3%) and university (18.8%) levels. The girls at the primary schools were 100.0% aware of the importance and benefits of their education. Most of the girls came from households with large sizes (> 6 individuals/household), their fathers worked in low-paid professions with 70.0% earning 200-300 SDG/month. Thus most of the families lived at or below the poverty line. School attendance was not hindered by the distance between home and school. Girls from Alserawo regularly attended school but only 50.0% of those from Oufud did. Absenteeism was due to domestic work, fatigue resulting from it and illness. All the girls paid school fees. In Alserawo 20.0% and in Oufud 100.0% reported difficulties. The Oufud case is rather dubious as the girls lived in less crowded homes, their fathers had comparatively better incomes and generally paid less fees than those at Alserawo. In Alserawo, 70.0% had the desire to continue their education to the secondary level compared to 50.0% in Oufud. Reason for termination of the educational process at the primary level were low families' income (37.6%), marriage (31.3%), illness (18.8%) and gender inequality (12.5%). Those in Oufud had no secondary school so the girls had to travel to El Damazin or Geissan which will incur additional costs, their families can not afford. The formation of a Network to improve the educational process especially that of females in Blue Nile State was recommended.;수단 여성의 문맹률(72.0%), 특히 농촌지역에서의 문맹률은 매우 높다. 여아의 초등 교육은 문맹률을 낮추는 첫 단계이다. 본 연구는 농촌 지역에서 여아의 초등 교육을 저해하는 요소를 Blue Nile State의 사례 연구를 통하여 조사한다. 본 연구는 Alserawo 와 Oufud, 두 지역에 있는 초등학교의 여아들을 상대로 실시 하였다. 두 지역은 클러스트 기법을 통해 의해 선정되었다. 각 학교에서 8학년-마지막 학년-에 재학중인 12세-15세 사이의 20명의 학생들을 무작위로 선출하였다. 여아들의 개인 신상 정보에 대한 1차 자료와 학부모들의 사회 경제적 지위를 측정하기 위해 설문지를 이용하였다. 기타 문헌이 2차 자료로 사용되었다. 데이터 분석은 SPSS 프로그램을 이용하였으며 그 결과는 도표에 퍼센트로 표시하였다. 어머니에서 딸 사이에는 여야 교육의 이점에 대한 인식이 증가하고 있다는 점을 발견하였다. 즉, 어머니 세대의 문맹률이 40%이었던 데 반해 첫째 딸의 문맹률은 15%이었다. 어머니 세대의 경우 95.8%가 초등교육만을 받은 것에 반해, 딸들은 31.3%가 중등교육을 받았으며 18.8%가 대학교육을 받았다. 이들 어머니들의 딸들은 100%가 교육의 중요성과 이점을 인식하고 있었다. 대다수의 여아는 대가족 (가구당 6인 이상)을 갖고 있으며, 아버지들의 70%가 월 200-300 SDG를 받는 저임금 노동자였다. 즉, 대다수의 가족이 빈곤생활을 하고 있다. 학교 출석률은 집에서 학교까지의 거리에 영향을 받지 않았다. Alserawo의 학생들은 학교에 꾸준히 출석한 데 반해, Oufud의 학생들은 단지 50% 만이 꾸준히 출석하였는데 장기 결석의 이유로는 가사일에서 오는 피곤과 질병이 있었다. 모든 여아들은 등록금을 지불하였다. Alserawo에서는 20%의 학생들이, Oufud 에서는 100%의 학생들이 어려움을 호소하였다. Oufud의 경우 여아들이 식구가 많지 않은 가정 출신이며 아버지들이 일반적으로 좀 더 나은 수입을 갖고 있으며 등록금이 Alserawo보다 낮았기 때문에 어려움에 대한 이유가 분명하지 않았다. Alserawo에서는, 70%의 학생들이 중등 교육을 희망했으나 Oufud에서는 50%의 학생만이 희망하였다. 초등교육만을 받도록 만드는 이유는, 낮은 가계수입(37.6%), 결혼 (31.3%), 질병 (18.8%), 그리고 성불평등 (12.5%)이었다. Oufud에 사는 학생들은 중등 교육을 받기 위해 Dl Damazin이나 Geissan으로 나가야 했는데, 그 과정에서 추가의 비용이 들었고, 가족들이 그 경비를 지불할 수 없었다. 따라서 Blue Nile State에 사는 가족들의 교육 환경을 향상시키기 위한 연결망 구축이 필요하다.
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