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化粧品 廣告를 위한 Illustration

Title
化粧品 廣告를 위한 Illustration
Other Titles
(The) Illustration for the Advertisement of Cosmetics
Authors
裵眞嬉
Issue Date
1993
Department/Major
산업미술대학원 산업미술학과광고디자인전공
Keywords
화장품 광고Illustration심미성일러스트레이션
Publisher
이화여자대학교 산업미술대학원
Degree
Master
Abstract
광고가 현대 기업 경쟁력에서 중요한 요소로 떠오르고 있고, 광고 전략의 우수성이 제품의 생존성을 가름케하는 핵심적인 비중을 차지하고 있는 것이 오늘날의 현실이다. 특히, 90년들어 9,000억원에 이르는 화장품 산업은 놀라운 신장률만큼이나 광고가 기업에 끼치는 영향력이 거의 절대적인 상품군에 속한다. 제품 품질면에서의 균일화현상으로, 또 화장품 자체가 갖고 있는 정서적 구매 성향으로, 이제 화장품 광고는 기업의 승·패를 결정짓는 차원에서 새로운 기업 이미지 창조와 광고에서의 크리에이티브가 절실히 요구되고 있다. 이러한 현실에서 광고 언어의 효율성을 증대시킬 수 있는 일러스트레이션을 美적 가치를 최고로 추구하는 화장품 분야에 적용시키는 작업은 인물 사진 일변도의 국내 화장품 광고 현황에서 볼 때 차별화 전략으로써 의미가 있으며, 나아가 심미적 독창성을 추구하는 현대 일러스트레이션의 합목적성과도 무관하지 않을 것이다. 따라서 본 논문은 하나의 모델 기업의 브랜드 이미지를 창출해 보고, 효과적인 광고 표현으로써 브랜드의 상징물인 꽃을 주제로, 한지를 손으로 꼬거나 찢는 등 자연스러운 결의 느낌을 살려 입체적 광고 일러스트레이션을 제작해 봄으로, 새로운 광고 형식과 구매력을 지녀야 하는 광고 목표에 맞게 제품의 특징을 일러스트레이션으로 표현함으로써 시각 언어의 기능인 communication 역할을 수행하는데 그 의의를 두었다. 이러한 새로운 시각에서의 광고 표현 형식은 획일적이고 서구 모방을 취하고 있는 국내 광고 상황에서 취해야 할 방식이고 광고의 질적 향상 측면에서도 고려해 볼 시도이며, 그러므로써 사진이 표현하지 못하는 회화적 특징을 광고에 도입하는 이 작업은 결론적으로, 제품의 물질적 가치 측면만을 강조하는 광고 형식에서 일러스트레이션이 갖는 심미성을 제품 특성에 맞추어 연결시켜 봄으로써 화장품 광고의 새로운 표현 양식을 제시함에 있다. 다양한 특성과 기능을 갖고 있는 화장품 제품들과 꽃의 이미지를 부합시키는 형식은 직설적인 광고 표현과는 또다른 정서적인 느낌을 줄 수도 있을 것이다.;The advertisement is rising as an important factor in the competetion of modern enterprizes and the superiority of advertisement strategy has the major percentage in the lastness of a product. Especially, cosmetic industry reaching a hundred-billion won is one of the products which the advertisement influences greatly as much as its remarkable growth rate. Owing to standardized quality of products and its own emotional purchasing nature of cosmetics, the creation of new image of enterprizes and the creativeness of cosmetic advertisement are really required in the dimension of success of enterprizes. Under this situation, the work of application of the illustration which can increase the efficiency of advertisement language to the cosmetic area which pursues the beauty extremely has the significance as the discrimination strategy in cosmetic advertisements using personal photography uniformly and further, it has the relation with the purpose of modern illustration pursuing the aesthetic uniquness. Therefore, this thesis has the significance in carrying out the communicational role that is the function of visual language by the creating the brand image of one model enterprize and manufacturing the advertisement illustration with the flower which is the symbol of this brand as its theme and their expressing the characteristic of the product in the illustration in order to match with the new pattern of advertisement and the aim of advertisement which should have the purchasing power. This expression pattern of advertisement in new sight of view is the way which domestic advertisements should choose and the attempt to be considered in the quality improvement side of advertisement.
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디자인대학원 > 광고디자인전공 > Theses_Master
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