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여성잡지의 insert광고유형 개발에 관한 연구

Title
여성잡지의 insert광고유형 개발에 관한 연구
Other Titles
(A) STUDY FOR FORMAT DEVELOPMENT OF INSERT ADVERTISING AT WOMAN'S MAGAZINE : UNDER THE ADVERTISING OF COSMETIC AND FASHION
Authors
신정임
Issue Date
1993
Department/Major
디자인대학원 디자인학과정보디자인전공
Keywords
여성잡지insert광고화장품광고패션광고
Publisher
이화여자대학교 산업미술대학원
Degree
Master
Abstract
The magazine which is very important media as a measurement of culcural level have been tremendously developmed quantitively and qualitively under the hot economic society. In these days, many kinds of magazines are being issued for the diversified fields and the formats are being more specialized. Accordingly, the advertisement volume of magazines is getting more increased and all the consumers can easily meet lots of advertisements at the same time. It's important issue how to make the advertising strategy for better visual attention in these environment. And also, it is needed how to develop the advertising format to be more efficient for the visual memory. Have studied and investigated their expression ways and the types of each advertising stratage under only cosmetics and fashion advertising to have been issued at existing magazines. Have made the 'works' that the unique die-cutting, folding and attachment have been added to the general magazine's production process on the purpose of the format development for insert advertising in consideration of the consumer's curiosity and better visual memory. These 'works' can be put as 'insert' after making the advertisement separately when bound. This can have the additional fee compared to regular types of advertisement. However, the reason why it is essentially needed under additional fee is that it's more important to develop unique format at the environment of 'the flood of advertisements' like shown on the theoretical background (chapter #2). The advertising is needed the development of big idea & required an active manner for specialized strategy.;잡지는 문화수준의 척도라 여겨질 만큼 중요한 매체로서, 경제 환경의 어려움 속에서도 양적으로나 질적으로 획기적인 발전을 하였다. 요즘 현대사회는 여러 분야에 있어서 많은 잡지가 발행되고 있으며, 그 종류도 점점 전문화되어 가고 그 형태에 있어서도 나날이 다양해지고 한다. 따라서 잡지 내의 광고 또한 증가되고 있으며 소비자들은 많은 광고물을 동시 에 접하게 되었다. 이러한 광고환경 속에서 어떻게 효과적인 전략을 세우는가에 대한 주의를 기울이는 것이 광고기획에 있어 중요한 과제라 할 수 있다. 또한 시각기억을 위해 어떠한 유형을 개발하느냐에 대한 노력이 필요시 되고 있다. 본 연구에서는 이러 한 상황에 대처하기 위해 먼저 기존에 게재되었던 광고물을 바탕으로 화장품 패션광고에 국한하여 그것들의 표현 방법과 광고기획의 유형에 대해 조사하고 그 유형별 특성을 살펴보았다. 잡지 광고의 여러 가지 유형 중 광고기획에 있어서 소비자의 호기심을 유발시키고, 오랫동안 기억시킬 수 있는 인서트(insert) 광고유형을 개발하는 목적으로 잡지제작 공정이 독특한 'die cut'과정, 접는 과정 혹은 'attachment'과정을 추가하여 광고물을 제작하였다. 이러한 광고물은 별도로 제작하여 제본 시 끼워 넣는 형식으로 이루어지며, 별도의 제작비 이외에도 매체사에 게재 요청시 추가 요금이 뒤따르게 마련이다. 그러나 요금부담을 지니면 서도 이러한 독특한 유형 개발의 필요성이 제시되는 이유는 제2장의 이론적 배경에 나타난 것과 같이 현재 우리의 광고 환경이 '광고의 홍수'라는 현상으로 날로 심화되어지기 때문이며, 그 속에서 살아남기 위함이다. 따라서 인쇄술이나 제작기술이 미흡하더라도 최대한 새로운 전략과 기법을 개발하고 빅 아이디어를 내어 적극적인 수용태세를 요구해야만 할 것이다.
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디자인대학원 > 정보디자인전공 > Theses_Master
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