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兒童의 일상적 모습을 주제로 한 Illustration

Title
兒童의 일상적 모습을 주제로 한 Illustration
Other Titles
(A) Study on Expression of Illustration on the Subject of Children's Common Life
Authors
鄭賢善
Issue Date
1990
Department/Major
산업미술대학원 산업미술학과광고디자인전공
Keywords
아동illustration일상광고디자인
Publisher
이화여자대학교 산업미술대학원
Degree
Master
Abstract
어린이란 언제나 살아 움직이는 생명체이며 끊임없이 자라가고 있는 人格體이다. 어린이들은 일상적인 생활에서 아름다움을 키우며 흥미를 유발하고 성장한다. 감각과 지각이 발달하면서 많은 것을 받아 들이는 어린이에게 좋은 환경이 제공되어야 하며 시각적인 만족을 줄 기회를 많이 갖도록 해야 한다. 대도시 아동들은 인공적인 가공물 놀이와 TV를 통하여 정서적, 문화적 혼란을 가져올 수 있다. 그들의 일상적인 모습인 연구자는 어린이들이 TV에서 떠나 자고 먹고 울고 웃고 골내고 싸우고 하는 生活주변을 알아보고 그들을 깊이 이해하고 싶은 내면적 충동을 갖고 작품에 임하였다. 아동의 일상적 모습을 주제로 한 일러스트레이션을 제작하기 위해서 그들 어린이들의 단편적 모습 하나하나 관찰해서 표현했고, 아동기에 나타나는 정서적 특징과 현대적 시각공해의 TV아동의 정서와 놀이에 대해서 서술하였고 그 이론들을 배경으로 본 연구자의 정서적 직관과 내적 필요성을 근거로 하여 일러스트레이션 12점을 제작하였다. 작품 제작에 있어서는 5~8세 어린이들이 가장많은 지적·정서적 성장발달단계라는 점을 고려하여 이 시기의 정서적 특징을 바탕으로 시각적 인식능력을 끌어 올리고자 단순화된 형태와 안정감을 주는중간색으로, 자연적인 텃치와 독특한 기법으로서 자라나는 어린이에게 지적성장 및 정서적 안정을 꾀할 수 있도록 하는데에 중점을 두고 제작 하였다.;A child has spirited mind and should be regarded as one who extend his characteristic personality. The children are growing with fostering their child like beauty and with arousing the interest. In proportion as the mental and phisycal ability developes, not only well managed circumstances for the children out also the great deal of opportunity to meet with the visual satisfaction should be furnished to the children who learnd a great deal from the beginning of their life interest. Children who live in the city might confused in cultural and emotional development against improved visual media and mechanized game fittings. Having of an internal impulse to know the children's living circumference to pull apart from T.V.-sleeping, eating, crying, laughing, angry and fighting which are their common features and to understand deeply their emotion, this resear cher has studied and made this work. In order to make the illustration on the subject of children's common features, this researcher has observed and expressed their fragmentary individual feature, considering as the concept of emotional development and playing through their common features. This researcher has studied the theoretical bark grown and described them. Based on these theories, emotional intuition and intrinsic necessity of this researcher, 12 pieces of illustration in the process of this work. This researcher intended to help the children's emotional development. Regarding the work conception, for the purpose of raising visual consciousness ability, considering that 5-8 age's children are in the step of the most emotional growing development, and being based on emotional distinction of this period, the work has been produced laying emphasis on enabling growing children to have intellectual growth and emotional stability, with realistic from and middle color in a sense of security, in addition, natural touch in uneven, common feature and peculiar technique.
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