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Analysis of Marketing Strategy in Electronic Commerce Generation : Focused on Internet Shopping Mall

Title
Analysis of Marketing Strategy in Electronic Commerce Generation : Focused on Internet Shopping Mall
Authors
이의정
Issue Date
2001
Department/Major
국제대학원 국제학과
Keywords
Marketing StrategyElectronic Commerce Generation전자상거래인터넷쇼핑몰
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Abstract
인터넷은 인류가 일찍이 경험하지 못했던 속도록 발전해 오고 있으며 기업의 비즈니스 페러다임을 바꾸고 있다. 인터넷을 통한 상거래 시장은 더욱 발전할 것이라고 예측 되고 있는 가운데, 세계를 비롯해 국내의 수많은 기업들도 전자상거래의 시대에 대비하고 있다. 이러한 시점에서 경쟁우위를 위해 절대적으로 필요한 것은 각 회사에 맞는 새로운 비즈니스 전략이다. 인터넷상에서의 전자상거래는 결국 비즈니스 경쟁이며 그 중에서도 특히 마케팅 경쟁이라는 것은 우리에게 시사하는 바가 크다. 따라서 본 연구는 전자상거래에 이미 진출하여 있거나 앞으로 진출하고자 하는 업체들의 효율적인 마케팅 전략 수립에 도움을 주는데 있다. 또한 성공적인 국외의 기업의 경쟁력 있는 인터넷 마케팅 전략을 제시 분석함으로써 좀 더 기업의 경쟁력 확보를 위한 대안을 제시 하고자 한다.;Recently, the Internet has gained worldwide popularity. As a result, various new services and goods are appearing in cyberspace and people wish to process all transactions such as buying and payment through the network. This trend brings about the advent of electronic commerce. Nowadays, leading companies in the world have constructed their own Internet homepage, making their efforts to attract customer's attention in using Internet as a marketing tool, Through Internet marketing, companies can improve their image, obtain world-wide market information, customer information and gain opportunities of products selling, products pricing, promotion and customer service. With the Importance of information value today, cybermarketing has unique economic values and therefore, business organizations need to be developed toward the age of information age. In this context, companies examine effective ways of their marketing communication activities This paper will try to analyze the current trend of electronic commerce and then, present several key strategies in a several of the fields necessary in the Internet market. This study contributes to business organizations that hope to achieve the knowledge of Internet marketing in the e-commerce era and is designed to find effective ways of strategic communications with existing and prospective customer.
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