Browsing "영어교육학과" byAuthor한종임

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 2 to 25 of 25

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2021Effects of Creativity-enhanced Digital Storytelling Instruction on Korean High School Learners’ Narrative Writing and Creativity강효실Master's Thesis
2023Effects of Creativity-Enhanced Tasks on Middle School Students’ English Performance, Creativity, and Perceptions of Students and Teachers on Creativity-Enhanced English Learning주하나Doctoral Thesis
2013Effects of Culturally Responsive Teaching with Technology on Korean EFL Learners' Cultural Awareness and Speaking Performance임경진Doctoral Thesis
2017Effects of Different Voice-Chat Conditions on Korean EFL Learners’ Speaking Ability, Oral Interaction, and Affective Factors김나영Doctoral Thesis
2018Effects of Digital Textbooks on College EFL Learners’ Self-Regulated Learning, Language Skills, and Affective Aspects유지연Doctoral Thesis
2014Effects of Enhanced Input Modes and Text Types on Korean College Learners' Listening and Perception in CALL추희영Doctoral Thesis
2010Effects of Gradual Release of Responsibility Models on EFL Learners' Writing Performance and Perceptions이지원Master's Thesis
2023Effects of Oral Interaction with AR-based AI Chatbots on ESL Learners’ Speaking Competence, Interaction Management, Communication Strategies, and Affective Aspects강한나Doctoral Thesis
2010Effects of Self-directed Web-based Listening Activities and Learning Styles on Korean Learners' English Listening Performance김규미Doctoral Thesis
2010Effects of Technology-Enhanced Instruction on Korean EFL Learners' Writing Performance in Four Different Genres of Business Letters백미화Doctoral Thesis
2023Effects of Using Machine Translation on Korean Middle School Students’ English Writing Products, Revision, Error Types, and Affective Aspects손선영Doctoral Thesis
2015Effects of Web-Based Instruction and Vocabulary Activity on Korean College Students’ Vocabulary Learning and Reading Comprehension김주연Doctoral Thesis
2015Effects of Wiki-Mediated Collaborative Writing on Korean EFL Learner’s Writing오혜진Doctoral Thesis
2022The Effects of Different Types of Digital Book Support Tools on Korean High School Students Reading Comprehension and Perceptions on Digital Books전유현Master's Thesis
2015과업 준비 시간이 고등학교 영어학습자의 말하기 유창성, 정확성 및 복잡성에 미치는 영향김민주Master's Thesis
2011구조화된 코퍼스와 학습자 맞춤형 코퍼스 활용이 대학생 학습자의 영어쓰기와 태도에 미치는 영향권이경Master's Thesis
2006멀티미디어 듣기학습자료유형이 한국 대학생의 영어듣기성취도 및 듣기자료 효과성에 대한 반응에 미치는 영향조아라Master's Thesis
2015모바일 기반 어휘 게임 프로그램을 이용한 학습활동이 중학교 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향손선영Master's Thesis
2011영어 채팅을 통한 원어민과 한국 대학생 학습자 간 오류수정협의의 효과이혜영Master's Thesis
2015읽기 전 웹기반 어휘 활동 유형이 고등학교 영어학습자의 어휘학습 및 독해에 미치는 영향김진경Master's Thesis
2005입력 처리 교수(Input Processing Instruction)를 활용한 영어 문법 교수가 고등학교 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 측면에 미치는 영향김선영Master's Thesis
2015코퍼스와 워드맵 활용 어휘 학습 수행 방식이 중학교 영어 학습자의 연어 학습 및 정의적 태도에 미치는 영향유혜주Master's Thesis
2005하이퍼링크 어휘 주석의 가시성 및 웹기반 어휘 후행 활동이 고등학교 영어학습자의 어휘 학습에 미치는 영향강호원Master's Thesis
2014학습자 중심의 의식상승 과업이 중학생의 영어 문법 학습에 미치는 영향서정숙Master's Thesis

BROWSE