2009 | A Corpus-based Analysis of Korean University Students' Written English Focusing on Errors | 정가현 | Master's Thesis |
2021 | Effects of Creativity-enhanced Digital Storytelling Instruction on Korean High School Learners’ Narrative Writing and Creativity | 강효실 | Master's Thesis |
2023 | Effects of Creativity-Enhanced Tasks on Middle School Students’ English Performance, Creativity, and Perceptions of Students and Teachers on Creativity-Enhanced English Learning | 주하나 | Doctoral Thesis |
2013 | Effects of Culturally Responsive Teaching with Technology on Korean EFL Learners' Cultural Awareness and Speaking Performance | 임경진 | Doctoral Thesis |
2017 | Effects of Different Voice-Chat Conditions on Korean EFL Learners’ Speaking Ability, Oral Interaction, and Affective Factors | 김나영 | Doctoral Thesis |
2018 | Effects of Digital Textbooks on College EFL Learners’ Self-Regulated Learning, Language Skills, and Affective Aspects | 유지연 | Doctoral Thesis |
2014 | Effects of Enhanced Input Modes and Text Types on Korean College Learners' Listening and Perception in CALL | 추희영 | Doctoral Thesis |
2010 | Effects of Gradual Release of Responsibility Models on EFL Learners' Writing Performance and Perceptions | 이지원 | Master's Thesis |
2023 | Effects of Oral Interaction with AR-based AI Chatbots on ESL Learners’ Speaking Competence, Interaction Management, Communication Strategies, and Affective Aspects | 강한나 | Doctoral Thesis |
2010 | Effects of Self-directed Web-based Listening Activities and Learning Styles on Korean Learners' English Listening Performance | 김규미 | Doctoral Thesis |
2010 | Effects of Technology-Enhanced Instruction on Korean EFL Learners' Writing Performance in Four Different Genres of Business Letters | 백미화 | Doctoral Thesis |
2023 | Effects of Using Machine Translation on Korean Middle School Students’ English Writing Products, Revision, Error Types, and Affective Aspects | 손선영 | Doctoral Thesis |
2015 | Effects of Web-Based Instruction and Vocabulary Activity on Korean College Students’ Vocabulary Learning and Reading Comprehension | 김주연 | Doctoral Thesis |
2015 | Effects of Wiki-Mediated Collaborative Writing on Korean EFL Learner’s Writing | 오혜진 | Doctoral Thesis |
2022 | The Effects of Different Types of Digital Book Support Tools on Korean High School Students Reading Comprehension and Perceptions on Digital Books | 전유현 | Master's Thesis |
2015 | 과업 준비 시간이 고등학교 영어학습자의 말하기 유창성, 정확성 및 복잡성에 미치는 영향 | 김민주 | Master's Thesis |
2011 | 구조화된 코퍼스와 학습자 맞춤형 코퍼스 활용이 대학생 학습자의 영어쓰기와 태도에 미치는 영향 | 권이경 | Master's Thesis |
2006 | 멀티미디어 듣기학습자료유형이 한국 대학생의 영어듣기성취도 및 듣기자료 효과성에 대한 반응에 미치는 영향 | 조아라 | Master's Thesis |
2015 | 모바일 기반 어휘 게임 프로그램을 이용한 학습활동이 중학교 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 | 손선영 | Master's Thesis |
2011 | 영어 채팅을 통한 원어민과 한국 대학생 학습자 간 오류수정협의의 효과 | 이혜영 | Master's Thesis |
2015 | 읽기 전 웹기반 어휘 활동 유형이 고등학교 영어학습자의 어휘학습 및 독해에 미치는 영향 | 김진경 | Master's Thesis |
2005 | 입력 처리 교수(Input Processing Instruction)를 활용한 영어 문법 교수가 고등학교 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 측면에 미치는 영향 | 김선영 | Master's Thesis |
2015 | 코퍼스와 워드맵 활용 어휘 학습 수행 방식이 중학교 영어 학습자의 연어 학습 및 정의적 태도에 미치는 영향 | 유혜주 | Master's Thesis |
2005 | 하이퍼링크 어휘 주석의 가시성 및 웹기반 어휘 후행 활동이 고등학교 영어학습자의 어휘 학습에 미치는 영향 | 강호원 | Master's Thesis |
2014 | 학습자 중심의 의식상승 과업이 중학생의 영어 문법 학습에 미치는 영향 | 서정숙 | Master's Thesis |