Theses_Master275 Collection home page

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2019Highly Efficient Organic Solar Cells Fabricated Using Non-Chlorinated Solvents박선영Master's Thesis
2019Enhanced Stability of Organic Solar Cells Using Crosslinked Photoconductive Interlayer김혜진Master's Thesis
20192015 개정 교육과정에 따른 화학Ⅱ 교과서에 제시된 탐구활동의 질문 분석유은서Master's Thesis
20192015 과학과 교육과정에 따른 통합과학, 화학Ⅰ, 화학Ⅱ의 성취기준과 교과서 활동 및 평가 문항 분석고은아Master's Thesis
2019예비과학교사의 개방형 탐구를 통한 과학과 핵심역량 함양황혜경Master's Thesis
20192015 개정 과학과 교육과정에 제시된 중학교 1학년 성취기준과 과학 1 교과서에 포함된 활동과 평가 문항 분석윤도운Master's Thesis
2019자유학기제 과학과 수업에 대한 교사의 인식과 실제이지연Master's Thesis
2019자유학기제 과학과 평가에 대한 교사의 인식과 실제김유라Master's Thesis
2019Efficiency Improvement of Organic Solar Cells Using Non-Chlorinated Solvent Systems손성원Master's Thesis
2019Enhanced Thermal Stability in Organic Photovoltaics Using a Multi-Bridged Crosslinker이현정Master's Thesis
2018Enhanced Performance of Inverted Polymer Solar Cells Using Poly(N-isopropylacrylamide-co-methacrylic acid) as Electron Extracting Layer조정은Master's Thesis
2018Efficiency Improvement of Organic Solar Cells Using Zinc Diethyldithiocarbamate (ZDDC) as an Electron Transporting Layer손세린Master's Thesis
20172009 개정 교육과정에 따른 중학교 3학년 과학교과서에 반영된 과학의 본성 분석이서연Master's Thesis
20172015 개정 과학과 교육과정과 교수∙학습 자료에 포함된 8가지 과학 실천 분석이정원Master's Thesis
20172009 개정 중학교 1학년 과학 교과서에 반영된 과학의 본성 분석박율리Master's Thesis
2017과학 교사의 사회적 지지와 과학 학습 동기, 과학 관련 진로 인식과 사회적 기여도 간의 구조적 관계장연주Master's Thesis
2017문제중심학습(PBL)을 활용한 수업효과에 대한 메타분석박지윤Master's Thesis
2018국가수준 학업성취도 평가 문항에 나타난 과학의 본성 분석이우빈Master's Thesis
2018Synthesis of Conductive Conjugated Polyelectrolytes as Hole-transporting Layer for Use in Organic Solar Cells최보슬Master's Thesis
2002중학교 과학수업에서 확률 문제해결 활동이 확률개념 형성에 미치는 영향 및 확률개념 형성 정도정금자Master's Thesis

BROWSE