2020 | MOOC 학습 맥락에서 자기조절학습전략의 매개효과 | 한가형 | Master's Thesis |
2019 | MOOC(Massive Open Online Course)에서 자기조절학습 촉진을 위한 대시보드 개발연구 | 은주희 | Doctoral Thesis |
2019 | Project-based learning in capstone design courses for engineering students: Factors affecting outcomes | 주영주; 임규연 | Article |
2022 | Promoting English Learning in Secondary Schools: Design-Based Research to Develop a Mobile Application for Collaborative Learning | 임규연 | Article |
2019 | Promoting learning in online, ill-structured problem solving: The effects of scaffolding type and metacognition level | 임규연 | Article |
2015 | SNS를 활용한 성찰활동에서 동료학습자의 피드백 제공이 학습자의 학업적 자기효능감, 메타인지, 학업성취도에 미치는 영향 | 조경진 | Master's Thesis |
2020 | Systematic review of CSCL research 2012-2018: Comparing south Korean and international research | 임규연 | Review |
2016 | The effects of secondary teachers' technostress on the intention to use technology in South Korea | 주영주; 임규연 | Article |
2013 | The effects of self-determination on learning outcomes in a blended learning | 주영주; 임규연 | Conference Paper |
2018 | The Impact of ICT Use on Digital Literacy Among Middle School Students in Ghana | HATO, ANITA EMEFA | Master's Thesis |
2018 | Visual feedback for asynchronous online interaction: Exploratory study on the pattern of other-regulation | 임규연 | Conference Paper |
2021 | “We're looking good”: Social exchange and regulation temporality in collaborative design | 임규연 | Article |
2021 | 공공기관 학습관리시스템(LMS)의 보편적 학습설계 원리 적용을 위한 사례연구 | 정형윤 | Master's Thesis |
2016 | 국어과 ICT 활용 수업이 쓰기 효능감, 쓰기 메타인지전략, 쓰기 성취도에 미치는 영향 | 전인화 | Master's Thesis |
2022 | 대학 온라인 학습에서 LMS 로그데이터를 활용한 자기조절학습전략 사용 예측요인 탐색 | 박지우 | Master's Thesis |
2018 | 대학생의 협력적 문제해결 경험에 대한 내러티브 탐구 | 정윤주 | Master's Thesis |
2016 | 독서토의 수업에서 질문 생성 전략이 아동의 읽기 동기와 독해력에 미치는 영향 | 김수연 | Master's Thesis |
2018 | 디자인 사고(Design Thinking)를 활용한 문제해결 수업의 설계원리 규명 | 박민정 | Master's Thesis |
2024 | 문제기반학습(PBL)과 메타버스를 활용한 세계시민교육 프로그램 적용 효과 및 만족도 분석 | 조희수 | Master's Thesis |
2022 | 밀레니얼 세대의 실천공동체 참여에서 나타나는 비형식학습 경험 탐색 | 박하나 | Doctoral Thesis |
2021 | 비교정보를 제공하는 학습자 대시보드에 대한 사용 행동과 인식 분석 | 어정인 | Master's Thesis |
2015 | 사이버대학 교수역량 진단을 통한 교육요구도 탐색 | 안상란 | Master's Thesis |
2016 | 사이버대학 학습자의 디지털 리터러시 역량과 학습성과의 관계에서 학습자 연령의 조절효과 검증 | 곽은지 | Master's Thesis |
2016 | 사이버대학의 수업중심 학습공동체에서 지식공유태도, 자기조절학습능력과 학습성과의 관계 | 곽신정 | Master's Thesis |
2024 | 상호작용적 SNA 대시보드에 대한 학습자의 사용 행동과 인식 탐색 | 차수민 | Master's Thesis |
2024 | 생성형 인공지능을 활용한 학습자의 질문 유형이 문제해결 성과에 미치는 영향 | 박은주 | Master's Thesis |
2013 | 스마트패드를 활용한 학습에서 인접성 원리가 학업성취와 인지부하에 미치는 영향 | 배지혜 | Master's Thesis |
2014 | 시뮬레이션게임 기반 학습이 학업정서와 학업성취도에 미치는 영향 | 정윤하 | Master's Thesis |
2016 | 영어교재 편집자의 역량모델링 | 정미지 | Master's Thesis |
2021 | 온라인 수업 환경에서 중등 교사의 테크놀로지 교수내용지식(TPACK) 및 교사효능감에 영향을 미치는 요인 | 양엄인 | Master's Thesis |